6
ایران ۷۲ اردن ۵۴

صعود دختران بسکتبال به فینال؛ دوباره تاریخ را می‌نویسیم

  • کد خبر : 92886
  • 27 مرداد 1402 - 14:16
صعود دختران بسکتبال به فینال؛ دوباره تاریخ را می‌نویسیم
تیم ملی بسکتبال زنان ایران توانست با پیروزی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل اردن، به فینال مسابقات کاپ آسیا دیویژن B راه یابد.

به گزارش افرا ورزش تیم ملی بسکتبال زنان ایران با پیروزی مقابل قزاقستان، توانست به نیمه‌نهایی این مسابقات راه یابد. تیم ملی در این دیدار با اختلاف زیاد به برتری ۷۲ بر ۵۴ دست یافت و راهی فینال شد.

این پیروزی، چهارمین برد دختران ایران در سطح B کاپ آسیا بود و اولین باری‌ است که تیم ملی زنان ایران پس از صدور مجوز برای شرکت در مسابقات بین‌المللی با حجاب، به جمع ۴ تیم برتر راه یافته است.

اردن در حالی پا به این مسابقه گذاشت ۳ دیدار اول خود را پیروز شده بود، صدرنشین گروه A بود و به طور مستقیم راهی نیمه‌نهایی شده بود. جایی که به مصاف ایران، برنده دیدار پلی‌آف، می‌رفت.

تیم ایران علی‌رغم شروع بهتر و جلو افتادن حریف، در کوارتر اول این دیدار با حساب ۲۶ بر ۱۹ به برتری رسید و در کوارتر دوم هم ۱۵ بر ۱۰ پیش افتاد تا نیمه نخست را با برتری ۴۱ بر ۲۹ به پایان برساند.

در کوارتر سوم هم این ملی‌پوشان ایران بودند که با حساب ۱۸ بر ۱۵ پیش افتادند و کوارتر چهارم را هم ۱۳ بر ۱۰ برنده شدند تا در مجموع با اختلاف زیاد و امتیاز ۷۲ بر ۵۴ برنده این دیدار باشند.

فائزه شهریاری بهترین بازیکن ایران در این بازی بود و با کسب ۲۲ امتیاز، ۳ ریباند و ۲ اسیست نقش مهمی در این پیروزی داشت.

ملی‌پوشان ایران هم در پرتاب‌های ۲ و هم ۳ امتیازی عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود نشان دادند. در ریباندها نیز با رکورد ۴۸ در مقابل ۳۲ ریباند اردن برتری قابل توجه‌ای داشتند.

صعود تیم ملی بسکتبال به فینال این مسابقات اتفاقی تاریخی به شمار می‌رود. جایی که با برگزاری اردوهای آماده‌سازی و به خدمت‌گیری سرمربی خارجی، پتانسیل بالای بسکتبال زنان ایران در مسابقات بین‌المللی نیز نمایش داده شد.

بسکتبالیست‌های ایران روز شنبه، ۲۸ مرداد، در دیوار فینال باید به مصاف برنده بازی تایلند و اندونزی بروند. تیم ملی در صورت قهرمانی در این تورنمنت می‌تواند به سطح بالاتر مسابقات آسیایی، دیویژن A صعود کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.