4
تنور بسکتبال گرم شد

آغاز لیگ بسکتبال زنان با پیروزی بهمن، داتیس و ذوب آهن

  • کد خبر : 94696
  • 12 آبان 1402 - 21:03
آغاز لیگ بسکتبال زنان با پیروزی بهمن، داتیس و ذوب آهن
فصل جدید لیگ برتر بسکتبال زنان از امروز و با پیروزی تیم‌های گروه بهمن، داتیس یزد و ذوب آهن اصفهان گشایش یافت.

به گزارش افرا ورزش، لیگ برتر بسکتبال زنان در سال ۱۴۰۲ امروز جمعه ۱۲ آبان با برگزاری دو مسابقه در تهران و یک بازی در اصفهان آغاز شد.

در بازی‌های برگزارشده، تیم قدرتمند و مدعی گروه بهمن در نخستین دیدار فصل برابر تیم تازه‌وارد آکادمی سحر تهران به پیروزی ۹۰ بر ۶۲ دست یافت.

نگین رسولی پور، کاپیتان گلشید امیدیان، فاطمه آقازادگان، مهلا عابدی و فائزه شهریاری نفرات ترکیب اولیه بهمن بودند.

فریناز طائرپور در جریان بازی از فاطمه شهریاری، شکیبا کائید، ایلناز مظهری، عسل نسترن طهرانی، هانیه یاری، راینا متین و روژین محمد استفاده کرد.

دلارام وکیلی بازیکن ملی‌پوش تیم بهمن در این بازی به دلیل مصدومیت در ترکیب تیمش حضور نداشت.

گلشید امیدیان با ۱۸ امتیاز و ۲۴ ریباند دبل دبل کرد. فائزه شهریاری با ۲۳ امتیاز، پوئن آورترین بازیکن میدان بود. مهلا عابدی ۱۴ و نگین رسولی ۱۷ امتیاز کسب کردند.

رسولی برای دبل دبل یک ریباند یا یک پاس کم آورد. به‌عبارت‌دیگر یک پاس منجر به گل و یک ریباند بیشتر می‌توانست او را به تریپل دبل برساند.

تیم آکادمی سحر نیز در ترکیب آغازگر خود نیکو فتاحیان، سمانه ثابت زاده، مهسا تقی زاده، انیس گریوانی و مریم عدالت کار مقدم را داشت و مریم شیرازی، غزل مالکی، ریحانه صالحی و نیلوفر حاجی پور و برای کمتر از دو دقیقه، مبینا صادق را مورد استفاده قرار داد.

داتیس با پیروزی ورود به لیگ برتر را جشن گرفت

در دیدار نخست سالن بسکتبال آزادی، تیم کنکو تهران ۵۹ بر ۸۰ برابر میهمان خود داتیس یزد شکست خورد.

در این دیدار، مرضیه همتی کاپیتان تیم داتیس با ۱۳ امتیاز و ۱۰ ریباند دبل دبل کرد. معصومه یعقوبی بازیکن گارد این تیم نیز با آمار خیره‌کننده ۲۷ پوئن، امتیازآورترین بازیکن میدان بود. او در این بازی ۱۲ بار اقدام به پرتاب سه امتیازی کرد که پنج بار آن به سبد نشست.

کیانا احمدی ۱۰ امتیاز، فاطمه سیلانیان ۹ امتیاز و ماریا مرزبان ۸ امتیاز برای داتیس یزد کسب کردند.

همچنین در ترکیب تیم کنکو تهران، مریم بهمنی ۱۱ و مارال خانلری ۱۰ امتیاز به دست آوردند. زهرا منافی نیز بالاترین میزان تأثیرگذاری را در ترکیب کنکو داشت.

پیروزی آسان برای ذوب آهن متحول شده

همچنین در اصفهان، ذوب آهن در یک بازی آسان در سالن ملت مقتدرانه و ۸۱ بر ۲۵ برابر تیم ستاد شرکت ملی گاز تهران به پیروزی دست یافت.

ذوب آهن امسال تیمی متفاوت را به لیگ فرستاده که می‌تواند مدعی باشد. حضور بازیکنان ملی‌پوش و تعیین‌کننده، ذوب آهن را به تیمی قدرتمند تبدیل کرده است.

تینا عیساییان بازیکن فصل گذشته شهرداری گرگان، در این بازی با ۱۵ امتیاز و ۱۰ ریباند دبل دبل کرد. دیگر دبل دبل این بازی توسط انیس مرادی با ۱۰ امتیاز و ۱۴ ریباند ثبت شد. مرادی در این فصل پالایش نفت آبادان را ترک کرده و به جمع اصفهانی‌ها پیوسته است.

ذوب آهن در بازی امروز ستاره سیاوشی، سمیه ثابت زاده، آیدا گل محمدی، آناهیس خداوردیان و تینا عیساییان را مورد استفاده قرار داد.

کادر فنی ذوب آهن، انیس مرادی، پریسا کرمی، پریسا رهنما، نینل مارگوسیان، مهدیه سپهوند، مطهره رحیمی و آتنا جعفرزاده را در جریان بازی به میدان فرستاد.

سوگند احمدی، کیژان شکری، فائزه خاوری، پگاه لاجوردی و کاپیتان یاسمین زینلی در ترکیب اولیه گاز قرار داشتند و عاطفه میرزایی، حدیثه قسمتی، شقایق درریخته، پریسا ابر، نرگس رضاعلی، روناک رحمانی و فاطمه فاطمی نیز دقایقی برای گاز بازی کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.