16

درباره خانم تریپل دبل بسکتبال ایران ؛ شادی عبدالوند و غریزه بسکتبالی!

  • کد خبر : 1893
  • 23 اسفند 1396 - 21:37
درباره خانم تریپل دبل بسکتبال ایران ؛ شادی عبدالوند و غریزه بسکتبالی!

شادی عبدالوند ستاره بسکتبال زنان ایران و عضو تیم ساسان کرمان در سوپر لیگ A بسکتبال بانوان در سال 96 نمونه یک بازیکن موفق ذاتی و غریزه موفقیت در بسکتبال بانوان ایران است.

به گزارش “رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS”  شادی عبدالوند فصل فوق العاده ای را همراه با تیم بسکتبال ساسان کرمان در سوپر لیگ A بسکتبال زنان ایران پشت سر گذاشت و در شرایطی که به عنوان کاپیتان ساسان پا به میدان می گذاشت در هر مسابقه امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود.

عبدالوند که بازیکن ملی پوش و یکی از غیر بومی های ساسان به شمار می رفت امسال به دلیل ثبت تریپل دبل در یکی از بازی های سوپر لیگ خبر ساز شد به طوری که در مسابقه برابر شهرداری تبریز فقط دو ریباند تا آمار کوادروپل دبل فاصله داشت.

فدراسیون بسکتبال می گوید ثبت ۴ شاخص آمار دو رقمی در بالاترین سطح بسکتبال دنیا کمیاب است و فقط 4 بازیکن لیگ حرفه‌ای NBA تا به حال چنین آماری داشته‌اند، با این وجود کاپیتان شادی بازیکن تیم ساسان کرمان در مرحله سوم از دور رفت سوپرلیگ بسکتبال به چنین آماری نزدیک بود.

شادی عبدالوند در ۳۵ دقیقه بازی مقابل شهرداری تبریز 24 امتیاز، 8 ریباند، 11 پاس گل،10 توپربایی و یک بلاک شات را رقم زد و فقط دو ترن اور (توپ از دست رفته) در این بازی داشت. عبدالوند حتی در مرحله نهایی سوپر لیگ با وجود این که ساسان کرمان در بین 4 تیم مرحله نهایی چهارم شد اما باز هم درخشید و مهره قابل اتکا و سوپر من تیمش بود.

شادی عبدالوند در 25 سالگی یک مهره مهم برای تیم باشگاهی اش و یک ستاره با عملکردی خیره کننده برای بسکتبال ایران است. 10 سال حضور در عرصه بسکتبال برای وی تجارت گران بهایی به ارمغان آورده اما تردیدی وجود ندارد که شادی عبدالوند نمونه یک ستاره سرنوشت ساز در بسکتبال ایران است. غریزه ای بسکتبالی!

شاهدی بر ادعای غریزه بسکتبالی شادی عبدالوند این است که زمانی که 16 ساله بود کادر فنی تیم ملی را مجاب کرد که او را به تیم ملی فرا بخواند گرچه بر خلاف آن چه تصور می شود سابقه بسکتبالی در خانواده وی دیده نمی شود. او امسال ستاره بی چون و چرای تیم ساسان کرمان بود و یک تنه تیمش را تا جمع 4 تیم برتر سوپر لیگ بالا آورد.

عبدالوند در گفتگو با IWSPORTS در مورد شرایطی که امسال بر ساسان گذشت می گوید: امسال ، سال فوق العاده سختی برای تیم ساسان کرمان بود به دلیل این که سایر تیم ها از ما باتجربه تر بودند و حتی تیم ساسان از تیم های انتهای جدولی لیگ هم کم تجربه تر بود. همین موضوع سبب شد فشار اصلی تیم بر روی دوش من باشد. حتی وقتی بازیکن خارجی هم جذب کردیم باز هم این فشار وجود داشت و تنها کمی تعدیل شد.

وی اضافه کرد: باشگاه ساسان در آخرین فرصت ها و زمانی منتهی به آغاز لیگ حمایت از نماینده بسکتبال کرمان را بر عهده گرفت و حمایت خوبی از تیم وجود داشت. باید از فرزاد ایرانمنش حامی مالی تیممان قدردانی کنم و حضور حامیانی این چنینی در ورزش و به خصوص ورزش بانوان ، برای همه یک دلگرمی بزرگ و امید بخش است.

شادی در مورد آینده اش در ساسان کرمان و فصل آینده هم اظهار نظر کرده است: نمی دانم ساسان در سال 97 هم تیمی در سوپر لیگ خواهد داشت یا نه. صحبت درباره آینده ممکن نیست و لیگ امسال به تازگی به پایان رسیده و باید ببینیم در ماه های آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.