16

لیگ بسکتبال 96 به کام نفت؛ از نخلای سبز آبادان برات می خونم…

  • کد خبر : 1778
  • 18 اسفند 1396 - 17:48
لیگ بسکتبال 96 به کام نفت؛ از نخلای سبز آبادان برات می خونم…

پرونده رقابت های سوپر لیگ A بسکتبال زنان ایران با برگزاری 2 مسابقه در تهران بسته شد و پالایش نفت آبادان که پیش از این قهرمانی خود را مسجل کرده بود با رکورد 100 درصد پیروزی در دور نهایی به کار خود پایان داد.

به گزارش “رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS”  ، کسب 6 پیروزی در 6 بازی برای تیم تحت هدایت زهرا مرتضی زاده در مرحله نهایی سوپر لیگ و در رقابت با 3 تیم دیگر برتر بسکتبال ایران نشان داد باید آبادانی ها را قهرمانی بلا منازع در این فصل دانست.

آن ها آشکارا نسبت به سایر تیم ها برتر بودند و با اقتدار جام را به آبادان بردند. این ، بهترین روزهای تاریخ باشگاه پالایش نفت آبادان است. آن ها طی 48 ساعت 2 رویداد ورزشی زنان کشور در عالی ترین سطح را با فتح جام به پایان می برند و نام باشگاهشان و آبادان را سرافراز می کنند.

PNAW که 17 اسفند قهرمانی اش را مسجل کرده بود جمعه 18 اسفند در یک بازی تشریفاتی در تهران با نمایشی قاطع در کوارترهای اول و چهارم 86 بر 61 گروه بهمن را شکست داد و بدون باخت ، قهرمان شد. پایانی دوست داشتنی و درام برای نخل های سبز آبادان.

حتی غیبت دلارام وکیلی هم نتوانست هارمونی نفت را بر هم بزند. آبادان همیشه در تاریخ این آب و خاک سرافراز بوده است.آن ها هیچ وقت سلاح هایشان را روی زمین قرار نداده اند. تاریخ آبادان تاریخی سراسر شور و افتخار است. گاهی با پرچم ایران و ایستاده بر پهنه ای از خون و گاهی با پرچم برزیل.

پالایش نفت به لطف درخشش اراک ولادینکا با ثبت 29 پوئن و البته روز زیبای معصومه اسماعیل زاده با 23 پوئن ، نمایشی در خور تحسین داشت. ساغر آجیلی و مژگان خدادادی هر یک به ترتیب با 14 و 13 پوئن ، دیگر امتیاز آور های پالایش در این بازی بودند. در ترکیب گروه بهمن ، سعیده علی ، سارا اعتماد و آنا کلینکو بیشترین امتیاز را کسب کردند اما درخشش آن ها برای پیروزی گروه بهمن کافی نبود.

پیروزی دشوار گاز برابر ساسان کرمان

در دیگر بازی روز پایانی ، گاز تهران و ساسان کرمان یک بازی نزدیک و نفس گیر را به نمایش گذاشتند که برتری نهایی 68 بر 65 با گاز بود. رقابت دو تیم در هر 4 کوارتر نزدیک بود و گاز پس از شکست در کوارتر اول به خود آمد و بازی را به سود خود پایان داد.

سحر نجفی با کسب 15 پوئن ، امتیاز آورترین بازیکن گاز بود و گلشید امیدیان و فرزانه فروتن فرد دیگر بازیکنان امتیاز آور گاز در این مسابقه بودند. در آن سوی میدان ، طبق معمول این کاپیتان شادی عبدالوند بود که یک تنه 25 امتیاز برای ساسان گرفت و سارا حسن عینی و شیدا شجاعی دیگر امتیاز آورهای موفق ساسان بودند.

بدین ترتیب و در پرده آخر نمایش سوپر لیگ A بسکتبال زنان ایران ، پالایش نفت آبادان قهرمانی را به دست آورد ، گاز تهران دوم شد و گروه بهمن در جایگاه سوم ایستاد. ساسان کرمان هم تیم چهارم شد.

در حاشیه روز پایانی مسابقات ، فاطمه کرم زاده نایب رئیس سابق فدراسیون و فریده شجاعی نایب رئیس جدید با حضور در سالن آزادی از نزدیک بازی را تماشا کردند.مراسم اهدای جام قهرمانی و مدال های تیم های برتر  توسط رامین احمدی طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال و فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال صورت گرفت .

قدردانی از تلاش های فاطمه کرم زاده ،اودت آقاجانی ،فاطمه دهقان و اما زادور  توسط رییس و نایب رییس فدراسیون بسکتبال به پاس زحماتی که برای برگزاری این مسابقات متحمل شدند از دیگر بخش های مراسم پایانی سوپر لیگ بود.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.