18

پای صحبت فائزه رفیعی | از هزینه های گزاف برای شمشیربازان تا جاه طلبی تازه در آسیا

  • کد خبر : 20383
  • 13 اردیبهشت 1398 - 19:48
پای صحبت فائزه رفیعی | از هزینه های گزاف برای شمشیربازان تا جاه طلبی تازه در آسیا

ملی پوش شمشیربازی ایران می‌گوید هزینه لباس شمشیربازی ۴ الی ۵ میلیون تومان است و شمشیربازی حتی پیش از افزایش شدید نرخ ارز هم رشته گرانی بود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – لیگ شمشیربازی بانوان در حالی با قهرمانی سپاهان به پایان رسید که فائزه رفیعی عضو تیم ملی شمشیربازی یکی از اعضای سپاهان در این مسابقات در بخش سابر بود گرچه سپاهان در مسابقات سابر دوم شد اما در جمع امتیازات بالاتر از همه تیم‌ها قرار گرفت.

سپاهان در اسلحه سابر جز در یک مسابقه در سایر بازی‌ها پیروز و در نهایت دوم شد، در اسلحه اپه به مقام نخست رسید و در اسلحه فلوره جایگاه سوم را کسب کرد. این نتایج در مجموع سپاهان را قهرمان کرد.

فائزه رفیعی عضو تیم شمشیربازی سپاهان در این باره  اظهار کرد: لیگ شمشیربازی امسال در قالب ۲ مرحله برگزار شد و معنایی که در بسیاری از رشته‌ها در مورد لیگ وجود دارد در شمشیربازی صادق نیست. گردش مالی در شمشیربازی پایین است و ما به عنوان ورزشکار از اینکه لیگ ۲ مرحله‌ای است راضی هستیم زیرا پول زیادی نمی‌گیریم که به خاطر آن در بازه زمانی طولانی درگیر مسابقه باشیم.

وی افزود: شمشیربازی حتی پیش از افزایش شدید نرخ ارز هم رشته گرانی بود و در حال حاضر هم هزینه‌های زیادی دارد. تجهیزات مورد نیاز رشته شمشیربازی وارداتی است و اگر بخواهید یک دست لباس استاندارد برای شمشیربازی خریداری کنید باید بین ۴ تا ۵ میلیون تومان پرداخت کنید که البته اگر قرار باشد با این لباس در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنید لباس شما تایید هم نمی‌شود.

سابریست سپاهان در لیگ ۹۸-۹۷ گفت: در تیم ملی تجهیزات مورد نیاز ما از سوی فدراسیون شمشیربازی تامی ن می شود و معمولاً در لیگ هم با همان تجهیزات مسابقه می‌دهیم اما در مجموع هزینه‌ها در این رشته بسیار زیاد است و درآمد نیز به طور محدود و فقط برای ملی پوشان وجود دارد.

ملی پوش شمشیربازی ایران عنوان کرد: اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شده و مرحله جدید آن از ۱۴ اردیبهشت کلید می‌خورد. ما باید ۲۴ تا ۲۸ خرداد در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم و می‌خواهیم برای اولین بار در جمع ۳ تیم برتر آسیا قرار بگیریم. در دوره گذشته تا جمع ۸ تیم بالا رفتیم اما قرعه ما به بازی مقابل کره جنوبی، تیم اول آسیا افتاد و به جمع ۴ تیم نرسیدیم اما امسال امید زیادی برای موفقیت داریم. پس از مسابقات قهرمانی آسیا جام جهانی مجارستان را در پیش خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.