16

پالایش نفت آبادان ، وداع با جدیدی زاده ، ستاره ها و جام / پایان اقتدار

  • کد خبر : 7201
  • 27 تیر 1397 - 17:22
پالایش نفت آبادان ، وداع با جدیدی زاده ، ستاره ها و جام / پایان اقتدار

باشگاه پالایش نفت آبادان سیاست جدیدی را در قبال تیم های ورزشی خود در بخش زنان در پیش گرفته است. کاهش بودجه از یک سو و تغییرات در سطح مدیریت ورزشی نفت آبادان سبب شده تیم های ورزشی پالایش نفت در معرض تضعیف جدی قرار گیرند.

به گزارش“آی دبلیو اسپورتس باشگاه پالایش نفت آبادان سال گذشته هم در فوتسال قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران شد و هم در بسکتبال جام قهرمانی را بالای سر برد. آن ها در لیگ 96 یکی از موفق ترین باشگاه های ورزشی ایران بودند.

اکنون در سال 97 از تیم های قهرمان لیگ ، خبرهای خوشی به گوش نمی رسد. در فوتسال ، با رز جدیدی زاده ، سرمربی تیم قهرمان و مربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا قطع همکاری شده و سرنوشت زهرا مرتضی زاده در تیم بسکتبال نیز هنوز مشخص نیست.

در فوتسال ، پالایش نفت قهرمان لیگ شد اما در سال جدید با حضور احمد پارو به عنوان مدیر ورزش پالایش نفت آبادان از یک سو و کاهش نسبی بودجه ورزشی نفت از سوی دیگر ، تیم های ورزشی این باشگاه تحت الشعاع قرار گرفتند.

در فوتبال مردان ، تیم دسته دومی پالایش نفت عملا از بین رفت و در فوتسال بانوان به رز جدیدی زاده گفته شد که باید تیمش را با کاهش 25 الی 30 درصدی دستمزدها ببندد. به طور معمول دستمزد بازیکنان و کادر فنی همه ساله درصد خاصی افزایش پیدا می کند اما کاهش بودجه نفت سبب شد این مشکل در آبادان جدی شود.

از سوی دیگر ، یکی از شروط باشگاه پالایش نفت آبادان ، انتخاب یک سرپرست جدید برای تیم فوتسال این باشگاه بوده است. احمد پارو مصر بوده که مهناز احمدپور دیگر به عنوان سرپرست فعالیت نکند و جای خود را به سرپرست دیگری دهد و رز جدیدی زاده این موضوع را نپذیرفته. دلیل جدیدی زاده هم این بوده که احمد پور در فصول اخیر کمک بزرگی برای تیم بوده و دلیلی برای جدایی وی و ورود نیرویی بی تجربه در این بخش وجود ندارد.

در نهایت رز جدیدی زاده تصمیم می گیرد شروط باشگاه را رد کند. و بدین ترتیب وی به همراه مهناز احمد پور ، سرپرست وی از کادر تیم جدا می شوند. در بین بازیکنان نیز باشگاه پالایش نفت برای تمدید قرارداد ملی پوشانش در نهایت راضی می شود از کاهش مبالغ قرارداد صرف نظر کند اما به مبلغ فصل قبل نیز اضافه نکند و از سوی دیگر برای بازیکنان بومی که دستمزد بسیار کمی داشته اند افزایش درصدی در نظر می گیرد.

بازیکنان تیم پالایش نفت پیشنهاد باشگاه را بابت تمدید قرارداد نمی پذیرند اما این موضوع از سوی باشگاه برداشت می شود که بازیکنان بر اثر تحریک سرپرست یا مربی خود از تمدید قرارداد سرباز زده اند در حالی که برای بازیکنان ملی پوش لیگ برتر فوتسال ، پول همه چیز نیست چنان که سارا شیربیگی نیز تنها به دلیل حضور شهناز یاری در تیم نگین شبنم و نه پیشنهاد مالی تیم تهرانی ، پالایش نفت آبادان را به مقصد نگین شبنم ترک کرده بود.

در نهایت ، ملی پوشان پالایش نفت تصمیم به جدایی می گیرند به طوری که فرزانه توسلی و نسترن مقیمی نیز پس از شیربیگی از تیم قهرمان جدا می شوند و بعید نیست این موج تضعیف همچنان ادامه داشته باشد به ویژه این که آن ها امسال دیگر نمی توانند از زهره میثمی نیز استفاده کنند و نیمکتی دارند که در آن خبری از تجربه و سطح فنی نفرات پیشین نیست.

خدیجه پور بهبهانی سرمربی جدید تیم پالایش نفت آّبادان است و باید دید چه عملکردی در این تیم خواهد داشت. نکته جالب در مورد نگاه ورزشی نفت آبادان ، این است که پالایش نفت قهرمانی تیمی که در آن ملی پوشان حضور دارند را هنر نمی داند و تاکید می کند می خواهد بومی ها را وارد کار کند. بخش دوم این دیدگاه مثبت و قابل دفاع است اما در بخش اول ، اعتباری که کسب یک جام با ستاره های ملی برای یک باشگاه می آورد نادیده گرفته شده است.

بدین ترتیب اکنون تیم پالایش نفت آبادان از تیم قهرمان در مسیر تبدیل شدن به تیمی معمولی قرار دارد. گرچه در آبادان ، بازیکنان بومی مستعدی نیز وجود دارد اما دور از ذهن است که در تیمی که هم نیمکت و هم ساختار درون میدان این تیم به شدت تضعیف شده ، ظرفیت جنگیدن برای قهرمانی وجود داشته باشد.

پالایش نفت با این سیاست که دلیل آشکار آن کاهش بودجه و تغییر نوع نگرش مدیرینی و دلیل پنهان آن اعمال سلیقه است دیگر تیم مقتدری نخواهد بود و این راهی است که در آبادان ، نه تحمیل ، بلکه انتخاب شده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=7201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.