16

ثمین عابد خجسته و تحفه آفریقا : بهبود رنک جهانی / امتناع از رویارویی با رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 7661
  • 04 مرداد 1397 - 21:29
ثمین عابد خجسته و تحفه آفریقا : بهبود رنک جهانی / امتناع از رویارویی با رژیم صهیونیستی

ثمین عابد خجسته دختر جوان و ملی پوش بدمینتون ایران پس از حضور در 2 تورنمنت بین المللی بدمینتون در قاره آفریقا به خانه بازگشته است. سفری که حاصل آن کاهش رنک المپیکی است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” ؛ دختران بدمینتون باز ایران شامل ثریا آقایی ، سارا دلاوری و ثمین عابد خجسته که مثلث برترین های ایران را تشکیل می دهند به دنبال رسیدن به رنک حضور در المپیک 2020 هستند.

ثریا آقایی قرار است در بازی های آسیایی شرکت کند و سارا دلاوری فعلا دور از میادین است اما ثمین عابد خجسته ، در سال نخست ورودش به رده سنی بزرگسالان ، عزم خود را برای کاهش رنک جهانی برای کسب سهمیه المپیک جزم کرده.

در 19 سالگی ، ثمین عابد خجسته سرشار از شور جوانی است. به اندازه کافی تجربه دارد؟ قطعا. او در 2 دوره جوانان آسیا در تایلند و اندونزی و یک دوره مسابقات جوانان جهان مسابقه داده و البته در چند دوره مسابقه بین المللی از ایران گرفته تا بلغارستان و ترکیه.

 گفتگوی آی دبلیو اسپورتس با ثمین را پس از بازگشت به ایران بخوانید:

سفر به غنا و نیجریه

برای رسیدن به المپیک باید رنک یک بدمینتون باز پایین باشد و هر اندازه در رقابت های بین المللی شرکت کنید و در آن موفق عمل کنید ، امتیاز بیشتری برای پیشرفت در رنکینگ جهانی کسب می کنید. سفر من به آفریقا با همین هدف برگزار شد و به زودی رنکینگ فدراسیون جهانی بدمینتون اعلام و مشخص می شود چقدر توانسته ام رنکم را کاهش دهم.

معضل رژیم صهیونیستی

هم در تورنمنت غنا و هم در نیجریه می توانستم به فینال برسم اما مشکل اینجا بود که در فینال احتمالا با یک حریف از رژیم صهیونیستی باید بازی می کردم و زمانی که به فینال برسید هم دیگر نمی توانید بازی نکنید. به همین دلیل ، دیگر به فینال فکر نکردم و قبل از فینال متوقف شدم و از رویارویی با بدمینتون باز رژیم اشغالگر قدس صرف نظر کردم.

چه رنکی مورد نیاز است؟

یک بدمینتون باز برای حضور در المپیک باید رنک زیر 100 داشته باشد به عبارتی باید حداقل بتواند رتبه اش را به 80 یا 90 برساند. تا سال گذشته که در رده سنی جوانان بازی می کردم ، بهترین رنک من رده 70 جوانان جهان بود و زمانی که وارد رده بزرگسالانم شدم کارم را با رنک جهانی 850 شروع کردم و پیش از حضور در این 2 تورنمنت در آفریقا ، رتبه ام 446 بود. رنکینگ جهانی به زودی به روز می شود و رنک من کاهش پیدا می کند اما عدد آن قابل پیش بینی نیست.

این که بتوانم تا زمان منتهی به المپیک 2020 توکیو به رنک زیر 100 برسم کار بسیار دشواری است زیرا حریفان رده های بالا نیز مثل من در رقابت های مختلف شرکت می کنند و امتیاز می گیرند اما غیر ممکن نیست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=7661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.