19

قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال بانوان/ ظهور نامی نو و کشیده شدن دامنه بسکتبال به جنوب

  • کد خبر : 11601
  • 02 مهر 1397 - 18:13
قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال بانوان/ ظهور نامی نو و کشیده شدن دامنه بسکتبال به جنوب

قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بانوان برگزار شد و 12 تیم حاضر در لیگ برتر بسکتبال در 2 گروه 6 تیمی برابر هم به میدان می روند. نامی نو اصفهان در فصلی که پالایش نفت مدافع عنوان قهرمانی در آن تضعیف شده گزینه جدی تصاحب جام است و البته تهرانی ها تیم های سرسختی در لیگ خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ‎ ، فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان از سوم آبان ماه آغاز خواهد شد و دیگر خبری از برگزاری لیگ به صورت سوپر لیگ A و B نیست. تیم ها در یک لیگ و در 2 گروه با شیوه ای تازه مسابقه می دهند.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان مداقع عنوان قهرمانی در این فصل در گروه یک با تیم های دانشگاه گلستان ، باژوند بوشهر ، عباسی تهران ، دانشگاه آزاد و گاز تهران همگروه شده البته تضعیف نفت آبادان آینده این تیم را با ابهام مواجه کرده است.

در گروه دوم ، تیم نامی نو اصفهان که با جذب ستاره ها خود را در قامت مدعی جدی قهرمانی مطرح کرده به دیدار تیم های صدرای شیراز ، خانه بسکتبال بندر عباس ، گروه بهمن تهران ، پاز تهران و نارسینای تهران می رود.

مبلغ ورودی تیم ها برای شرکت در لیگ برتر بسکتبال بانوان 13 میلیون تومان است و طبق اعلام فدراسیون بسکتبال ، هر تیم متشکل از 17 بازیکن است که حداکثر 2 نفر از آن ها می توانند خارجی باشند گرچه با توجه به نرخ ارز بعید است باشگاه ها توانایی مالی جذب بازیکنان خارجی را داشته باشند.

در بین تیم های حاضر در لیگ امسال خبری از نام ساسان کرمان نیست و ظاهرا کرمانی ها نتوانسته اند اسپانسری برای حضور در فصل جدید دست و پا کنند در حالی که ساسان کرمان سال گذشته در جمع 4 تیم برتر لیگ قرار گرفته بود.

از دیگر تیم های سال گذشته لیگ برتر بسکتبال که امسال در لیگ غایب است می توان به مشکی پوشان خراسان رضوی اشاره کرد اما ورود تیم هایی از استان های هرمزگان و بوشهر به لیگ نشانگر توسعه بسکتبال زنان در جنوب کشور است. در تهران نیز نام های جدیدی به چشم می خورد و به طور کلی پیش بینی می شود ستاره ها در نامی نو یا تیم های تهرانی تجمع کنند.

تیم های حاضر در لیگ برتر بسکتبال بانوان 97 :

گروه یک:

1-پالایش نفت آبادان

2-دانشگاه گلستان

3-باژوند بوشهر

4-عباسی تهران

5-دانشگاه آزاد اسلامی

6- شرکت ملی گاز

گروه دو:

1- صدرای شیراز

2-نامی نو اصفهان

3-خانه بسکتبال بندرعباس

4-بهمن تهران

5-نارسینای تهران

6-پاز تهران

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.