17

کاراته وان توکیو | سارا بهمنیار صاحب مدال طلا شد ؛ مزد صبوری

  • کد خبر : 28179
  • 17 شهریور 1398 - 11:15
کاراته وان توکیو | سارا بهمنیار صاحب مدال طلا شد ؛ مزد صبوری

سارا بهمنیار کاراته کای جوان تیم ملی در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم در پنجمین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان با شکست حریف فرانسوی به مدال طلا دست یافت تا ایران شیرین کام شود و کاراته ایران در بخش زنان دست خالی، ژاپن را ترک نکند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ پرونده مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته وان در توکیو امروز یکشنبه ۱۷ شهریور بسته شد و آخرین بازمانده تیم کاراته زنان ایران در دیدار نهایی وزن منهای ۵۰ کیلوگرم روی تاتامی رفت و با دست پر میدان را ترک کرد.

پس از حضور در فینال کاراته وان سالزبورگ و البته شکست ۲ بر صفر مقابل آیکا تادانوی ژاپنی، او پس از چند دوره ناکامی در سری آ ، لیگ جهانی کاراته وان و قهرمانی آسیا ، به اندازه کافی صبور بود تا دوباره فینال لیگ جهانی را ببیند و این بار پایانی زیباتر را رقم بزند : مدال طلا!

سارا بهمنیار جوان و جویای نام که تنها کاراته کای دختر ایران بود که توانسته بود خود را به جمع مدالیست های کاراته وان توکیو برساند امروز به مصاف الکساندرا رچیا از فرانسه، دارنده مدال نقره کاراته وان ۲۰۱۹ چین و همچنین ۲ طلا و یک برنز قهرمانی جهان رفت.

در مصاف سارای جوان و با انگیزه و الکساندرای باتجربه و میدان دیده، این سارا بهمنیار بود که ایران را صاحب افتخار کرد و با برد ۵ بر یک طلا را بر گردن آویخت. این مدال طلا مرهمی بر مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند برای سارا است.

سارا در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند نتوانست به فینال برسد و در دیدار رده بندی هم ۵ بر ۴ به “ران ران لی” چینی باخت و به مدال برنز هم نرسید. در دوره گذشته کاراته وان در شانگهای چین، سارا در دور سوم به یک کاراته کای اتریشی باخت و حذف شد.

در سری آ استانبول، شکست برابر آیکا تادانو ژاپنی در دور چهارم و در کاراته وان رباط مراکش، باخت ۳ بر ۴ برابر نادیا گومز مورالس اسپانیایی در دور اول جدول شانس مجدد او را از گردونه مسابقات حذف کرده بود با این حال او اکنون با طلای توکیو نشان داده که نقره اش در سالزبورگ و برنزش در مسابقات قهرمانی جهان در اولین تجربه مسابقات جهانی اتفاقی نبوده است.

نتایج سارا بهمنیار در کاراته وان توکیو :

سارا بهمنیار ۳ یلنا پهار از کرواسی صفر

سارا بهمنیار ۸ مادوری پوانسان از مالزی صفر

سارا بهمنیار ۴ آیاکا تادانو از ژاپن ۳

سارا بهمنیار ۲ (برنده در قانون سنشو) باخرینیسو بابائوآ از ازبکستان ۲

سارا بهمنیار ۵ پونگ کو از چین تایپه صفر

سارا بهمنیار ۵ الکساندرا رچیا از فرانسه ۱

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=28179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.