13

بغض دمشق | دختر 11 ساله سوری در المپیک

  • کد خبر : 44051
  • 24 فروردین 1399 - 13:23
بغض دمشق | دختر 11 ساله سوری در المپیک

هند زازا، دختر یازده ساله سوری موفق شد در تنیس روی میز سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست بیاورد و پنجمین ورزشکار جوان تاریخ بازی‌های المپیک شود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : سوریه پس از جنگی طولانی فرصتی برای شادمانی به دست می آورد. نام سوریه به دلیل جنگ فرسایشی در این کشور و نیز آمار بالای مهاجرانش در صدر اخبار کشورهای مختلف قرار گرفته اما در المپیک آینده آن ها نمایندگان خود را در خاک ژاپن خواهند داشت.

راه‌یابی یک دختر اعجوبه ۱۱ ساله از سوریه به بازی‌های المپیک دنیای ورزش را در حیرت فرو برده است. این استعداد خارق‌العاده تنیس روی میز به این ترتیب اولین ورزشکار سوری است که در رقابتهای تنیس روی میز المپیک شرکت می‌کند.

هند زازا در رده‌بندی جهانی در رتبه ۱۵۵ قرار دارد و راه‌یابی او به المپیک در نوع خود یک شگفتی بزرگ به حساب می‌آید. هند زازا متولد اولین روز سال ۲۰۰۹ در سوریه حالا پنجمین ورزشکار جوان تاریخ بازی‌های المپیک (در زمان کسب سهمیه المپیک) به حساب می‌آید. پیش از او جوان‌ترین ورزشکاری که توانسته بود سهمیه حضور در المپیک را بدست بیاورد بئاتریس هوستیو ورزشکار پاتیناژ اهل رومانی بود که در المپیک ۱۹۶۸ حضور داشت.

اشک‌های هند زازا پس از کسب سهمیه المپیک توکیو

تا این لحظه رکورد جوان‌ترین ورزشکار حاضر در المپیک در اختیار دیمیتروس لوندراس، ژیمناست یونانی است که در اولین دوره برگزاری بازی‌های المپیک مدرن در شهر آتن در سال ۱۸۹۶ در حالی که ۱۰ سال و ۲۱۸ روز سن داشت موفق شد عنوان جوانترین ورزشکار المپیکی تاریخ را به خود اختصاص دهد.

زازای ۱۱ساله با شکست ادن یک ورزشکار ۴۲ساله لبنانی موفق شد سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست بیاورد. زازا با شرکت در انتخابی تنیس روی میز المپیک منطقه غرب آفریقا در اردن موفق شد با پیروزی با ماریانا شاهاکیان ورزشکار ۴۲ساله لبنانی بانتیجه ۴-۳ تاریخسازی کرده و جواز حضور در توکیو را به خود اختصاص دهد.

تا پیش از کسب سهمیه توسط زازا، اسکای براون، اسکیت‌باز ۱۱ساله به عنوان جوان‌ترین ورزشکار المپیک توکیو تصور می‌شد. پس از جنگی طولانی، راه یابی زازا به المپیک شکستن بغض دمشق است. شهر ناآرام و بخشی از خاورمیانه همیشه ناآرام. حالا دمشق بهانه های تازه ای برای لبخند زدن دارد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: تحریریه*منبع: قهرمانان*انتشار ۲۴ فروردین ۱۳۹۹- ساعت: ۱۵:۲۵

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.