17
ستاره های جدید در راهند

درباره لیلا برجعلی که گزینه جانشینی بزرگان است

  • کد خبر : 44718
  • 13 اردیبهشت 1399 - 0:48
درباره لیلا برجعلی که گزینه جانشینی بزرگان است
لیلا برجعلی دختری از قزوین در آستانه ۱۹ سالگی یکی از استعدادهای کاراته ایران است که طی ۴ سال اخیر در تیم‌های ملی به خدمت مشغول بوده است.

حامد اسماعیلیپایگاه خبری ورزش زنان ایران : گرچه نگاه علاقمندان به ورزش در ایران در کاراته امروز به چهره‌هایی چون حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار و نفرات تیم ملی بزرگسالان است اما گروهی از جوان‌ها چون لیلا برجعلی سرشار از انگیزه مترصد فرصتی برای نشان دادن استعدادی هستند که طی سال‌ها روی تاتامی کاراته تبدیل به یک توانایی باارزش شده است.

لیلا دختری از قزوین در آستانه ۱۹ سالگی یکی از این استعدادها است که قرار است در آینده نام او را بشنویم. او ۹ سال است که وارد دنیای کاراته شده و طی ۴ سال اخیر در تیم‌های ملی به خدمت مشغول بوده است.

همه چیز برای لیلا از سال ۹۵ آغاز شد زمانی که توانست به تیم ملی نوجوانان راه یابد و در همان سال نقره آسیا را به دست آورد. در سال ۹۶ نیز در رده جوانان نقره آسیا را تکرار کرد، در مسابقات جوانان کشور مدال برنز را کسب کرد و یک سال بعد قهرمان کشور شد.

او قرار بود در سال ۹۸ برای تیم ملی در مسابقات جوانان و امید آسیا در مالزی به میدان برود اما اعزام تیم ملی با اوج مشکلات مالی برای فدراسیون کاراته و بدنه ورزش ایران توام شد.

در نتیجه فدراسیون کاراته که اولویت بزرگ‌تری به نام کسب سهمیه المپیک توکیو و ضرورت سرمایه گذاری روی کاراته کاهای دارای شانس حضور در المپیک را داشت تصمیم گرفت اعزام به مالزی را لغو و بدین ترتیب به صرفه جویی برای کاهش هزینه‌ها کمک کند.

لیلا درباره آن اتفاق می‌گوید: “همه چیز ناامید کننده بود وقتی شنیدیم که تیم قرار نیست به مالزی اعزام شود. ما تلاش کرده بودیم، مدت‌ها درگیر تمرین بودیم و فکر و ذهنمان درگیر آن مسابقات بود. ما تا آخرین هفته متصل به اعزام در اردو حضور داشتیم. وقتی شنیدیم که اعزامی در کار نیست بی انگیزگی بر ما حاکم شد.”

گذر زمان همیشه حلال خوبی برای مشکلات است، دردها را تسکین می‌دهد و بی عبور ترین راه‌ها را برای بازگشت امید می‌گشاید. لیلا برجعلی ادامه می‌دهد: با گذشت زمان، با موضوع کنار آمدیم. مریم کبیری مربی ام در قزوین، با من صحبت کرد و انگیزه ام را باز گرداند. این شد که دوباره تمرین را شروع کردم و همه چیز از نو شروع شد.

لیلا برجعلی در تیم دانشگاه آزاد عضویت دارد. در سوپرلیگ، او در منهای ۶۸ کیلو و وزن آزاد مسابقه می‌داد اما در کاراته وان در مثبت ۶۸ کیلو رقابت کرد. وزنی که در تیم ملی بزرگسالان در اختیار حمیده عباسعلی است.

آیا لیلا جانشین آینده حمیده عباسعلی خواهد بود: ” او یک کاراته کای بزرگ است که به المپیک رسیده. سخت است که یک جوان درباره جانشینی یک ستاره بزرگ صحبت کند. باید از او یاد بگیرم. در هر حال روزی نوبت به نسل ما خواهد رسید که جایگزین بزرگترها شویم. جایگزینی ستاره‌ها مسئولیت بیشتری ایجاد می‌کند. باید برای این مسئولیت آماده شویم.”

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۰۰:۴۸

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.