16
داستان مشاهیر

روزگار تلخ و شیرین سرنا ویلیامز (۴)

  • کد خبر : 49800
  • 04 مهر 1399 - 18:45
روزگار تلخ و شیرین سرنا ویلیامز (۴)
سرنا ویلیامز تنیسور حرفه ای شماره یک سابق جهان است که بیشترین عناوین گرند اسلم را در دنیای تنیس کسب کرده است همچنین تنیسور آمریکایی در سال پیش توسط مجله فوربس به عنوان پر درآمد ترین ورزشکار زن جهان شناخته شد .

آی دبلیو اسپورتسرسانه دختران قهرمان ایران: چرخش قرن برای سرنا ویلیامز مطلوب نبود و در دور چهارم مسابقات تنیس آزاد استرالیا مغلوب حریف خود النا لیخوتسوا شد .

او نتوانست از عناوینی که در بخش دو نفره پارسال کسب کرده بود دفاع کند اما در آخرین سال مسابقات جایزه بزرگ فابر که به میزبانی آلمان برگزار شده بود توانست با غلبه بر دنیسا کلادکووا به مقام قهرمانی برسد .

مدتی بعد مصدومیت دلیل غیبت او در تنیس آزاد فرانسه بود اما سرنا برای شرکت در تنیس ویمبلدون با قدرت مضاعف برگشت . سرنا ویلیامز در مرحله نیمه نهایی در دیداری حساس مغلوب ونوس ویلیامز شد و ونوس در فینال با غلبه بر لیندسی داونپورت قهرمان شد .

سرنا و ونوس در بخش دو نفره زنان حضور یافتند که حاصل آن بر بام ایستادن خواهران ویلیامز را به رخ جهانیان کشاند . همچنین سرنا ویلیامز در سال ۲۰۰۰ نیز در جام راجرز کانادا و جام تویوتا ژاپن شرکت کرد ، او در جام راجرز در فینال مغلوب مارتینا هینگیس شده بود که مدعی قهرمانی رقابت ها در آن سال بود بر خلاف فینال کانادا او در جام تویاتا فینال را از حریف خود برد و به مقام قهرمانی رسید .

المپیک تابستانی سال ۲۰۰۰ به میزبانی استرالیا در سیدنی برگزار شده بود که در بخش تنیس دو نفره زنان خواهران ویلیامز به نمایندگی از آمریکا حضور یافتند . آمریکا با برتری مقابل هلند به مدال طلای المپیک دست یافت ، مدال طلا که بر گردن سرنا و ونوس خود نمایی می کرد حس غرور را به آنها منتقل می کرد . سرنا ویلیامز در پایان سال ۲۰۰۰ رتبه ی ششم رنکینگ جهانی را کسب کرد .

سال بعد او سه گرند اسلم فرانسه ، استرالیا و ویمبلدون را در مرحله یک چهارم نهایی از دست داد اما در تنیس ویمبلدون که سابقه ی قهرمانی در آن را دارد به فینال رسید . فینال همانند سایر فینال ها بین سرنا و ونوس برگزار شد و با برتری ونوس به پایان رسید .

شاید او در سال ۲۰۰۱ هیچ گرند اسلم فردی کسب نکرد اما در تور قهرمانی تنیس زنان با غلبه بر حریف همیشگی خود لیندسی داونپورت قهرمانی رسید همچنین در بخش گرند اسلم گروهی با خواهرش موفق شد جام های اوپن آمریکا و اوپن استرالیا را کسب کنند .

ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=49800
  • نویسنده : نیما اکرمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.