15
در گفت‌وگو با رییس فدراسیون کبدی

عباس اورسجی: در انتظار کسب کرسی جهانی هستیم | لیگ برتر کبدی زنان برگزار خواهد شد

  • کد خبر : 64469
  • 09 مرداد 1400 - 17:08
عباس اورسجی: در انتظار کسب کرسی جهانی هستیم | لیگ برتر کبدی زنان برگزار خواهد شد
رییس فدراسیون کبدی از حق ایران برای کسب یکی از کرسی های مهم جهانی در کبدی دفاع کرد و گفت برخلاف سال گذشته امسال لیگ زنان برگزار خواهدشد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران، عباس اورسجی به تازگی به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی منصوب شده است

کبدی ایران طی سالیان اخیر یکی از کشورهای موفق در بین سایر کشورها بوده است. در قاره آسیا تراکم و تعداد کشورها در بحث کبدی نسبت به بقیه قاره‌ها بیشتر هست و حدود ۳۶ کشور در آسیا فعالیت دارند. ایران نیز در سالیان گذشته هم در بخش آقایان و هم بانوان حضور داشته و روی سکو بوده است.

عباس اورسجی در گفت با آژانس ورزش زنان ایران، به تشریح وضعیت فدراسیون کبدی و تیم‌های ملی کبدی زنان ایران پرداخت.

تلاش‌ها برای کسب کرسی جهانی کبدی

در بازی‌های جاکارتا توانستیم به سلطه هندی‌ها پایان دهیم، هم در آقایان و هم در بانوان به مدال طلا رسیدیم. میزبانی‌های مهم آسیایی و جهانی را در ایران گرفتیم که می‌خواستیم مدیریت ایرانی‌ها را به رخ جهانیان بکشیم.

برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و … باعث شد نگاه‌ها متوجه کبدی ایران شود و واقعاً حق ایران است که یکی از کرسی‌های مهم جهانی کبدی را در اختیار داشته باشد.

متأسفانه بعد از فوت رییس فدراسیون جهانی و آسیایی که به صورت همزمان در اختیار فرد هندی بود، با توجه به آیین نامه و اساسنامه فدراسیون جهانی، نواب رییس و هیئت رئیسه تصمیم گرفتند تا برگزاری انتخابات، بنده به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی منصوب شوم.

در حال رایزنی و فعالیت‌هایی هستیم تا بتوانیم در انتخابات فدراسیون جهانی حضور فعال داشته باشیم و این اتفاق مهم رقم بخورد که اولین بار در یک رشته ورزشی در کشور سکان‌دار اول آن رشته یک ایرانی باشد. امیدوارم با دعای خیر مردم و ورزش دوستان کبدی این اتفاق رقم بخورد تا ریاست فدراسیون جهانی یا آسیایی به ایران برسد.

کرونا و تأثیرات آن بر رشته کبدی

با توجه به اینکه رشته ما جزء رشته‌های پر برخورد بود، ستاد ملی کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی در نامه‌ای به فدراسیون اجازه فعالیت و برگزاری مسابقات را ندادند.

اما ما نمی‌توانستیم از اجرای برنامه‌ها غافل شویم. مجوزی را در خصوص اردوهای تیم ملی گرفتیم و نخبه‌ها و کسانی که قبلاً در بخش آقایان و بانوان استعداد یابی شده بودند را دعوت کردیم. با حضور ۷۰ خانم و ۷۰ آقا در مجموعه ورزشی بعثت، در غالب ۱۰ تیم، مسابقات برگزار شد و بهترین‌ها شناخته شدند.

اردوهای تیم‌های ملی ساحلی را برای مسابقات آسیایی تشکیل دادیم که این مسابقات به دلیل کرونا لغو شد. اردوهای خود را ادامه دادیم تا به پایان سال ۹۹ رسیدیم که به دلیل حاد شدن وضعیت کرونا و لغو شدن و به تعویق افتادن مسابقات، فعالیت‌های خود را تعطیل کردیم.

تفاوتی بین فعالیت‌های آقایان و بانوان در فدراسیون کبدی وجود ندارد و تمام فعالیت‌ها به طور مساوی انجام می‌شود. تبعیضی در این حیث دیده نمی‌شود چرا که خانم‌های ما در تمام مسابقات حضور می‌یابند و مقام‌های ارزشمندی مثل آقایان و چه بسا بهتر به‌دست آورده‌اند.

در بخش ساختاری نیز لباس متحدالشکل برای بانوان داور کبدی تهیه شد تا اعتماد به نفسشان بالا برود. اما به طور کلی ۶۰ تا ۷۰ درصد برنامه‌هایی که داشتیم را به دلیل کرونا نتوانستیم انجام دهیم.

تصمیمات جدید برای برگزاری لیگ جدید کبدی بانوان

قطعاً لیگ کبدی در بخش بانوان برگزار خواهد شد. به دلیل اینکه سال گذشته نتوانستیم لیگ را برگزار کنیم و امسال نیز انتخابی تیم ملی زنان را برای بازی‌های آسیایی هانگ ژو چین داریم، حتماً لیگ برگزار خواهد شد.

احتمالاً مثل گذشته این لیگ در ۴ مرحله، به صورت رفت و برگشت خواهد بود تا بتوانیم بهترین نفرات را انتخاب کنیم.

مسابقات قهرمانی کشور در بخش بزرگ‌سالان و جوانان بانوان هم برگزار خواهد شد. به این دلیل که ممکن است برخی استان‌ها نتوانند در لیگ حضور داشته باشند و این راهی است تا در این مسابقات حضور یابند. این‌گونه در حق کسی برای پوشیدن لباس تیم ملی اجحاف نمی‌شود.

اخذ میزبانی برای تورنمنت‌های معتبر کبدی

کمتر از دو ماه دیگر انتخابات فدراسیون جهانی کبدی را داریم و منتظر این اجلاس هستیم تا بتوانیم تقویم مسابقات را تعیین کنیم. به احتمال زیاد ما میزبان مسابقات کبدی جوانان جهان و قهرمانی ساحلی جهان، در هر دو بخش آقایان و بانوان خواهیم بود.

لازم به ذکر است که رقابت‌های کبدی قهرمانی کشور دختران در رده سنی جوانان حتماً برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.