14
نگاهی به جذب بازیکنان خارجی در لیگ برتر بسکتبال زنان

جنگ دلاری در بسکتبال | قهرمان می‌شوم، به هر قیمتی!

  • کد خبر : 74901
  • 07 دی 1400 - 8:57
جنگ دلاری در بسکتبال | قهرمان می‌شوم، به هر قیمتی!
لیگ برتر بسکتبال بانوان به پلی‌آف رسیده است یعنی نقطه داغ و جذابش. خارجی‌ها رونمایی می‌شوند و اندک اندک جمع مستان می‌رسد. از این خبر خوشحال باشیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در آستانه آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال بانوان جنگ قدرت و پول به اوج رسیده است و هر که بامش بیش، برفش بیشتر.

شیمیدر چراغ اول را در جذب خارجی‌ها روشن کرد، بعد با پاتک گروه بهمن مواجه شد و سپس دومی را هم گرفت و این داستان ادامه دارد.

منطق تیم‌های قدرتمند لیگ برتر بسکتبال این است: حفظ جام به هر قیمتی. شیمیدر دنیا را به پای تیم زنانش ریخته و می‌خواهد هر طور شده قهرمان شود. با هر قراردادی و با پرداخت هر هزینه دلاری.

گروه بهمن هم پس از تجربه دلچسب سال گذشته‌اش که جذب خارجی‌ها این تیم را از این رو به آن رو کرد حالا به‌تدریج خود را به بازیکنان خارجی مسلح می‌کند تا سومین قهرمانی را به دست بیاورد.

این سؤال اما همیشه وجود دارد: آیا این میزان از هزینه دلاری برای جذب خارجی‌ها منطقی است؟ از نظر غول‌های بسکتبال بله. البته به شرطی که ناکامی در کسب جام سرخورده‌شان نکند.

مورد مهرام: هالیوودی که دود شد

مهرام را که یادتان هست. تیم پرستاره که در لیگ برتر بسکتبال زنان ۹۹ با جذب چند بازیکن و مربی خارجی هر چه در چنته داشت رو کرد که قهرمان شود و در نهایت هم نشد.

در آن زمان اگر از هزینه برای خارجی‌ها انتقاد می‌کردید این پاسخ شما بود: خارجی‌ها سطح لیگ بسکتبال زنان را بالا می‌برند. این پاسخ درستی بود اما پاسخ کامل، نه.

در هر فرآیند منطقی، نسبت بین هزینه و بازده باید نسبتی معقول باشد. قهرمان شدن به هر قیمتی، مسیری بود که مهرام طی کرد و حالا این سؤال: مهرام حالا کجای بسکتبال زنان است؟

ریخت و پاش برای قهرمانی در اولین سال حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان در نهایت با نایب قهرمانی و خرده مسائل دیگر، به یک سرخوردگی برای مهرام تبدیل شد و بهانه را دست مهرام داد که برای کاهش هزینه‌هایش قید تیم زنان را بزند.

تصور کنید مهرام در لیگ ۹۹ خارجی‌هایش را جذب نمی‌کرد و طبیعتاً صدها میلیون تومان صرفه‌جویی می‌کرد. آیا در آن شرایط شانس بقای مهرام در تیمداری در بسکتبال زنان بیشتر نبود؟

پیامی برای گروه بهمن، شیمیدر و اکسون

گروه بهمن، شیمیدر، اکسون یا هر تیمی که بخواهد بازیکن خارجی جذب و تا سر حد مرگ برای کسب جام تلاش کند اختیاردار کار خویش است و البته که حضور خارجی‌ها برای بسکتبال و ورزش ایران اعتبار است.

خارجی‌ها بسکتبال را جذاب، رقابت را نفس‌گیر و بسکتبال را در میان لیگ‌های دیگر تاجدار می‌کنند اما باشگاه‌ها واجبات را فدای مستحبات نکنند.

مدیران عامل در کنار پروژه جذب بازیکنان خارجی، این سؤالات را از خود بپرسند که برنامه توسعه – کارآمد – بلندمدتی را برای بسکتبال زنان در دستور کار دارند؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.