2
با شش تکواندوکار پرامید و با یاد غایبان

جوخه مینو | تیم ملی تکواندو زنان در نهمین حضور آسیایی

  • کد خبر : 82091
  • 30 خرداد 1401 - 20:36
جوخه مینو | تیم ملی تکواندو زنان در نهمین حضور آسیایی
تیم ملی تکواندو زنان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عازم کره جنوبی شد. تیمی که ۶ تکواندوکار دارد و هدایت آن بر عهده کهنه‌کاری است به نام مینو مداح.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۳ تا ۶ تیر در چانچئون کره جنوبی برگزار می‌شود و با افول کرونا، جذابیت دوباره به این صحنه قاره‌ای باز می‌گردد.

مبینا نعمت زاده، ناهید کیانی، زهرا شیدایی، نسترن ولی زاده، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده ترکیب تیم ملی در این رویداد را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی از سال ۲۰۰۶ به بعد و برای هشت دوره در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر بوده است و در همه این دوره‌ها دو طلا داشته‌ایم و تا دلتان بخواهد برنز: ۵ نقره و ۱۹ رتبه سومی!

فاطمه نعمتی در سال ۲۰۰۸ در چین در وزن منهای ۴۶ کیلو طلا گرفت و برای دومین طلا تا سال ۲۰۲۱ انتظار کشیدیم تا نگار اسماعیلی جوان در همین وزن طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

مبینا و نسترن ، امید زیبای آینده

از میان شش عضو کنونی تیم ملی و اعزامی به کره جنوبی، مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده به عنوان دو جوان شاخص ایران برای نخستین بار حضور در مسابقات بزرگسالان آسیا را تجربه می‌کنند.

هم مبینا و هم نسترن یک سال رؤیایی را سپری کرده‌اند. آن‌ها به قدری در رویدادهای بین‌المللی تهران و نیز مسابقات داخلی بیرحم و موفق بوده‌اند که کسی قادر به عبور از نام آن‌ها نبود.

صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای در کره، هم مبینا نعمت زاده و هم نسترن ولی زاده نام‌هایی برای به خاطر سپردن هستند. مسیری دلپذیر پیش روی این دو دختر شایسته خاک ایران است.

کاپیتان اکرم ، هشت سال بعد

اکرم خدابنده اما کاپیتان کهنه‌کار و مسن‌ترین عضو تیم ملی است که پس از هشت سال بار دیگر و برای دومین بار در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت می‌کند.

خدابنده در سال ۲۰۱۴ در تاشکند برای ایران در وزن هشتم نقره گرفت و از دست دادن سهمیه المپیک ریو با دوران افول و بی‌ثباتی او در تیم ملی همراه شد تا به امروز که مینو مداح، مربی خدابنده در سال ۲۰۱۴ بار دیگر به شاگرد قدیمی روی آورده است.

ناهید کیانی، محبوب پرامید

برجسته‌ترین چهره تیم ملی اما کسی نیست جز المپین تکواندو ایران در توکیو: ناهید کیانی. ناهید پرمدال ترین تکواندوکار زن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا محسوب می‌شود.

او از سال ۲۰۱۶ در مانیل فیلیپین که برای ایران در وزن منهای ۴۶ کیلو برنز گرفت تا به امروز عضو ثابت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بوده است.

حاصل سه دوره حضور متوالی در آسیا برای ناهید کیانی دو برنز و یک نقره بوده است به اضافه حسرت کسب مدال طلا که تکواندوکار خوش‌اخلاق ایران برای عبور از این رکورد ناامید نیست.

زهرا شیدایی ، مازنی کیجای مورد اعتماد

زهرا شیدایی دیگر تکواندوکار پرامید ایران است. دختر جویبار در سال‌های اخیر جنگی تمام‌عیار را با آسیب‌دیدگی مدام پشت سر گذاشته و حالا فرصت درخشش او در قاره است.

او سال گذشته در مسابقات آزاد جهانی ریاض ستاره‌ای درخشان بود و با کسب مدال طلا در رویدادی که ستارگان تکواندو جهان در آن حاضر بودند شگفتی سازی کرد.

زهرا برای اولین بار در زندگی‌اش در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت می‌کند و حضور در این رویداد مهم در تالار افتخارات شخصی شیدایی محبوب، خالی بود.

او این اندیشه را با خود دارد که اگر توانسته در شیاپ چانگ ریاض صاحب طلا شود چرا نتواند این کار را در خاک کره انجام دهد؟ خودباوری کمکی بزرگی برای او خواهد بود.

زهرا پوراسماعیل ، مهاجر وزن هفتم

آخرین تکواندوکار ایران اما زهرا پوراسماعیل است. دختر بابلی دورانی پرفراز و نشیب در یکی دو سال اخیر داشته است. از غیبتی مبهم که دلایل آن به طور رسمی هرگز اعلام نشد تا بازگشت به تیم ملی و تغییر وزن.

در مورد او گفته شده که برای این که اکرم خدابنده در وزن هشتم مسابقه دهد او را به وزن هفتم فرستاده‌اند تا جای خالی ملیکا میرحسینی، ستاره مصدوم ما که یادش با ماست را پر کند.

با کسب دو مدال برنز در دو دوره پیاپی در ویتنام و لبنان،، زهرا سومین حضور آسیایی پیاپی را تجربه می‌کند اما نه در وزنی که در گذشته در آن مسابقه داده است.

مینو مداح ، فرصتی برای پاسخ به سوالات

مینو مداح چهار بار در مسابقات قهرمانی آسیا در کادر تیم ملی بوده است و پس از سال ۲۰۱۴ و در ادامه وقایع منجر به حذف او و تغییرات در تیم ملی، بار دیگر مینو مداح به عنوان بخشی از تیم هادی ساعی را در تیم ملی می‌بینیم.

مینو مداح در آغاز حضور در تیم ملی، شروع باشکوهی نداشت و با بستن درها به محیط اطراف نشان داد که علاقه‌مند به فضای ایزوله در تیم ملی است.

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو زنان

از سوی دیگر حضور او در تیم ملی با دو واکنش همراه بود: گروهی حضور او را با توجه به تجربیاتش یک اقدام سازنده می‌دانستند و گروهی نیز از آن به عنوان بازگشت به عقب یاد می‌کردند.

در هر صورت، مینو مداح این فرصت را دارد که نشان دهد حاصل کارش در ماه‌های اخیر در تیم ملی چه بوده و تا چه اندازه می‌توان روی توانایی او و تیمش حساب کرد.

مهروز ساعی که خود، اولین مدال‌آور ایران در ادوار قهرمانی آسیا محسوب می‌شود با حضور برادر در رأس فدراسیون به تیم ملی پیوسته است و درباره او مفصل‌تر خواهیم گفت.

ندا زارع مربی تیم ملی تکواندو

 تیم ملی یک مربی سازنده به نام ندا زارع در کادر خود دارد. زارع بر خلاف دو همکار دیگرش در سال‌های اخیر از سطح قهرمانی تکواندو دور نبوده و این یک نمره مثبت برای تیم ملی است.

زارع از نسل تیم سال ۲۰۰۵ است که در مسابقات قهرمانی جهان در مادرید رقابت کرد و او تکواندوکار وزن اول ایران بود.

ایران آماده رقابت در کره جنوبی است. با تیمی که چهره‌های شایسته‌ای در خود دارد و ندارد. با آرزوی موفقیت برای تیم و با یاد سایر شایستگان ما.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.