8
شیدای کردستان در لیگ برتر بسکتبال حاضر خواهد بود

ناگفته های تیم ملی نوجوانان از زبان سروه ضرغامیان

  • کد خبر : 83318
  • 29 تیر 1401 - 16:42
ناگفته های تیم ملی نوجوانان از زبان سروه ضرغامیان
سروه ضرغامیان، سرمربی تیم ملی نوجوانان و نماینده کردستان در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بانوان، از شرایط تیم ملی و احتمال بالای حضور نماینده کردستان در لیگ گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” سروه ضرغامیان، یکی از مربیان موفق بسکتبال ایران، در گفتگو با رسانه تخصصی ورزش زنان ایران در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد.

ضرغامیان که هدایت تیم شیدای کردستان در لیگ دسته یک بسکتبال بانوان را بر عهده داشت، توانست با این تیم نایب قهرمانی و صعود به لیگ برتر را جشن بگیرد.

او همچنین هدایت تیم ملی نوجوانان دختر را در قهرمانی آسیا 2022 برعهده داشت و با مقام پنجمی به کار خود در جدال با آسیایی‌ها پایان داد.

در ادامه می‌توانید گفتگو با سروه ضرغامیان را از نظر بگذرانید:

وقت بود ولی کم بود!

ضرغامیان: از زمانی که آقای داوری به ریاست فدراسیون بسکتبال منصوب شدند تا آغاز مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا تقریباً دو ماه زمان داشتیم.

با سیاستی که آقای داوری مدنظر داشتند، با وجود این زمان کم، تصمیم گرفتند تمامی اقدامات صورت گیرد و تیم را به این مسابقات اعزام کنیم و از ۱۷ اردیبهشت استارت کار زده شد.

با توجه به کرونا تقریباً سه سال مسابقات رده‌های پایه در کشور تعطیل بود و از سوی آموزش و پرورش هم در بحث استعدادیابی اقدامی انجام نگرفته بود. این کار را برای انتخاب نفرات مشکل کرده بود.

استعدادیابی در کل کشور؛ دعوت 150 بازیکن به اردوی تیم ملی

ضرغامیان: تصمیم گرفتیم یک برنامه استعدادیابی را در کل کشور اجرا کنیم؛ ۱۵۰ بازیکن از سراسر کشور را طی هشت روز به اردوهای فشرده‌ای که برنامه‌ریزی شده بود، دعوت کردیم.

از بین این نفرات چهل بازیکن را با توجه به اهداف و شاخصه‌هایی که مدنظر داشتیم به اردوی بعدی دعوت کردیم. البته این استعدادیابی فقط با دید کوتاه‌مدت انجام نگرفت.

یکی از این شاخصه‌ها این بود که در سال‌های آینده نیز در رده‌های پایه بتوانیم از آنها استفاده کنیم و با رشد مناسب و تمرینات برنامه‌ریزی‌شده در سطح‌های بالاتر به تیم‌های ملی خدمت کنند.

یکی دیگر از شاخصه‌ها قد بازیکنان بود که دعوت از بازیکنان بلندقامت در این راستا صورت گرفت؛ در مسابقات قهرمانی آسیا از نظر میانگین قدی، بعد از استرالیا بیشترین میانگین قدی را تیم ایران در  اختیار داشت.

فرصتی برای بدنسازی و بازی تدارکاتی وجود نداشت

ضرغامیان: به این دلیل که مسابقه‌ای در سطح بین‌المللی در سالیان گذشته انجام نشده بود، شناخت زیادی از تیم‌های رقیب و هم‌گروهمان نداشتیم.

این عدم شناخت از حریفان یکی از بزرگ‌ترین معضلاتمان بود. از طرفی زمان مناسب برای اجرای تمرینات بدنسازی را در اختیار نداشتیم.

این محدودیت زمانی، فرصت اینکه بازی‌های تدارکاتی کافی داشته باشیم را نیز از ما گرفته بود. به همین دلیل مجبور شدیم که بازی‌های تدارکاتی را با تیم‌های سوپرلیگی برگزار کنیم.

اگر می‌توانستیم قبل از تورنمنت با تیم‌های خارجی که سبکی شبیه قزاقستان یا دیگر رقبایمان داشتند، بازی کنیم شرایط خیلی فرق می‌کرد.

ضعف بدنی و تجربه اندک؛ مانع صعود به نیمه نهایی

ضرغامیان: مهم‌ترین بازی ما با قزاقستان بود که پیروزی ما را به جمع چهار تیم برتر می‌برد اما متاسفانه کم‌تجربگی بازیکنان و ضعف بدنی در کوارترهای پایانی مانع از تحقق این هدف شد.

چیزی که در مورد این نسل تیم ملی نوجوانان می‌توانم بگویم همدلی و یکدستی تیم بود. در بازی لبنان که پرچالش ترین بازیمان بود این کار تیمی نمود بیشتری داشت.

مطمئناً از این بازیکنان در آینده بیشتر خواهیم شنید. همه آنها توانایی‌های بالایی دارند و می‌توانند در سال‌های آتی به بازیکنان بزرگی برای بسکتبال زنان ایران تبدیل شوند.

آخرین وضعیت نماینده کردستان برای حضور در لیگ برتر

سروه ضرغامیان: در مورد حضور نماینده کردستان در سوپرلیگ، رایزنی‌ها از دو ماه پیش آغاز شده بود. اما شوربختانه اسپانسر سال قبل چند روز پیش اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی قادر به تیمداری در لیگ امسال نخواهد بود.

خوش‌شانسی ما در مورد استاندار جدید و جوان کردستان است که تاکید بر حضور تیم‌های مختلف در لیگ‌های برتر رشته‌های مختلف دارد. بسکتبال هم در این بین مورد توجه قرار گرفته است.

طبق صحبت‌هایی که صورت گرفته، از طرف استانداری اطمینان داده شده است که اسپانسر و سازوکارهای لازم فراهم شود تا در لیگ امسال حضور پیدا کنیم.

برای حضور در لیگ برتر بسکتبال زنان اعلام آمادگی کرده‌ایم و به احتمال ۹۰ درصد با حمایت‌های استانداری در لیگ امسال حضور خواهیم داشت.

برای استارت تمرینات و حضور در لیگ نیز از ۲ تا ۴ مرداد میزبان تیم ملی زیر ۱۸ سال و همچنین نماینده باشگاه‌های سلیمانیه عراق خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.