19

با یاد ستاره‌ها؛ نینا زرگر صالح و بسکتبال در سال۱۳۴۲

  • کد خبر : 43441
  • 25 اسفند 1398 - 14:17
با یاد ستاره‌ها؛ نینا زرگر صالح و بسکتبال در سال۱۳۴۲

امثال نینا زرگر صالح در ورزش زنان ایران کم نیستند. در شرایطی که هنوز هم ورزش زنان دچار مشکلات جدی رسانه‌ای است سهم قدیمی ترهای ما از دیده شدن نزدیک به صفر است…

آی دبلیو اسپورتس : بخشی از تاریخ بسکتبال زنان ایران در این عکس که در سال ۱۳۴۲ گرفته شده، خلاصه می‌شود. تیم دبیرستان دکتر فاطمه سیاح قهرمان نخستین دوره مسابقات بسکتبال دختران آموزشگاه‌های تهران.

به ترتیب ایستاده از راست: عفت ادیب زاده، گیتی افلاطون، استاد شمسی مهریزی (مربی)، زیبا افلاطون و زهره پروین / نشسته از راست: ناشناس، نینا زرگر صالح و عفت احمدخانی (سال تحصیلی ۴۳ – ۱۳۴۲)

نینا زرگر صالح امروز همچنان بخشی از خانواده بسکتبال ایران است. او امسال نیز در لیگ برتر بسکتبال یکی از ناظران برگزاری مسابقات بود و شاید بهتر از هر کسی بتواند دوران بسکتبال ایران را روایت کند.

او ۲ دوره‌ای متفاوت از زمین تا آسمان را در بسکتبال این سرزمین دیده و اینکه همچنان در این سن و سال پای کار است نشان می‌دهد که با چه عشقی در کنار جوان‌های امروز بسکتبال ایران است.

امثال نینا زرگر صالح در ورزش زنان ایران کم نیستند. در شرایطی که هنوز هم ورزش زنان دچار مشکلات جدی رسانه‌ای است سهم قدیمی ترهای ما از دیده شدن نزدیک به صفر است.

فراموش نکنیم که آنچه امروز داریم، میراث آنهاست. ما در مسیری حرکت می‌کنیم که زحمت هموار کردنش بر دوش آنها بوده است. این تصویر توسط وب سایت تخت جمشید به نمایش گذاشته شده است.

این یادداشت در شماره دوم “قهرمانان” نشریه دیجیتال ورزش زنان ایران نیز منتشر شده است

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.