15
هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان؛

نارسینا 79 گروه بهمن 63 | شوک دوم؛ شگفتی سازی یاسمن و دوستان

  • کد خبر : 51160
  • 30 آبان 1399 - 19:39
نارسینا 79 گروه بهمن 63 | شوک دوم؛ شگفتی سازی یاسمن و دوستان
نارسینا با شکست گروه بهمن، دومین باخت این فصل را به قهرمان فصل گذشته تحمیل کرد. نخستین شگفتی از راه رسید. با شرکت آیلار، شماری هریس و دوستان.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ گروه بهمن، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال زنان امروز برای دومین بار در این فصل و به فاصله 2 هفته، بازنده شد. این اتفاقی، شوکه کننده در لیگ بسکتبال بود.

هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز در گروه اول ادامه پیدا کرد و گروه بهمن در دیدار برابر نارسینای تهران 79 بر 63 شکست خورد تا پس از باخت برابر مهرام، برای دومین بار در این فصل طعم تلخ شکست را بچشد.

شکست بهمن برابر نارسینا، نتیجه‌ای غیرمنتظره بود. تیم پرستاره بهمن برابر سپید پوشان نارسینا غافلگیر شد. روز فوق العاده یاسمن محمدی، آیلار دهناد، انیس مرادی و شماری هریس آبی‌های بهمن را بازنده به خانه فرستاد.

گروه بهمن، قهرمان فصل گذشته با هدایت فریناز طائرپور با ترکیب اولیه دلارام وکیلی، شکیبا کائید، زهرا عدالت کار، گلشید امیدیان و ساغر آجیلی به میدان رفت و کیمیا یزدیان طهرانی، آنا بهشتیان، سارا حسنینی و وانه خیچومیان را در جریان بازی به کار گرفت.

در این بازی به قضاوت سمانه دهقانی، شیوا قربانی و کیانا دادرس در ترکیب نارسینا با هدایت ندا عسگرنیا، شماری هریس، آیلار دهناد، یاسمن محمدی، یکاترینا فولادوند و انیس مرادی وارد زمین شدند.

نارسینا در جریان مسابقه به همین ترکیب اصلی اتکا داشت چنان که پیونیک آراکلیان 9 دقیقه به ترکیب نارسینا اضافه شد و مژده نظری و روژین جلفا نیز به ترتیب حدود 7 و 3 دقیقه به زمین فرستاده شدند.

در کوارتر نخست حاصل رقابت پایاپای دو تیم تساوی در امتیاز 20 بود. در کوارتر دوم نارسینا عزم جدی خود برای شگفتی سازی را با برد 21 بر 16 نشان داد. پیش بینی می‌شد بهمن بنا بر عادت همیشه، تیم نیمه دوم باشد.

بهمن این پیش بینی را در کوارتر سوم، زمانی که 21 بر 19 تسلیم شد نقض کرد تا کسانی که نارسینا را تیمی تنها برای پیروزی در یک یا 2 کوارتر می‌دانستند،  در ایده پردازی خود تردید به دل راه بدهند.

در کوارتر سرنوشت ساز چهارم، بهمن هر چه تلاش می‌کرد که نارسینا را سر جایش بنشاند ناموفق بود زیرا نارسینا برای پیروزی در این بازی، نه متکی به شانس و اقبال که وابسته به توان فنی بالای بازیکنانش بود.

هر اندازه بهمن زیر سبد فاقد تمرکز و کم دقت بود نارسینا با 3 امتیازی‌های آیلار دهناد، شماری هریس و یاسمن محمدی درست در بهترین زمان ممکن، آب سردی بر پیکره بهمن می‌ریخت.

تیم فریناز طائرپور در روزی که روزی که حرکات تند و تیز ساغر آجیلی، پیکره سنگین آن را به زحمت به تکاپو وادار می‌کرد پذیرفت که باید نتیجه را به تیم برتر، با انگیزه‌تر و شاداب‌تر میدان واگذار کند.

عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان به طور مشترک به 4 ستاره نارسینا رسید. انیس مرادی، کاپیتان یاسمن محمدی، آیلار دهناد و شماری هریس 18 امتیاز برای تیم ندا عسگرنیا کسب کردند.

یکاترینا فولادوند بازیکن روس نارسینا در این بازی گرچه با وجود بهره مندی از قد و قواره‌اش 14 ریباند داشت و در توپ ربایی و بلاک شات هم بد عمل نکرد اما کندتر از حد مورد انتظار نشان داد. او هنوز با تیمش هماهنگ نیست.

بر خلاف او، شماری هریس آمریکایی روزی فوق العاده را پشت سر گذاشت. او برای هماهنگ کردن خود با دیگران نیاز به زمان زیادی نداشته است. گاهی مثل یک رهبر در زمین، هوشمندانه تیم را پیش می‌برد و گاهی با شوت‌های فوق العاده اش از کیفیت خود پرده بر می‌داشت.

او به همراه انیس مرادی، تنها بازیکنانی بودند که عسگرنیا هرگز در جریان بازی آن‌ها را تعویض نکرد. نارسینا حالا با این برد نشان داده که می‌تواند تهدیدی جدی برای سایر تیم‌ها باشد. آیا نارسینا یک قدرت جدید و غیر قابل انتظار در لیگ بسکتبال است؟ احتمالاً بله؛ گرچه برای پاسخ قاطع، به زمان بیشتری نیاز داریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=51160
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.