15
بله؛ شکست ناپذیری افسانه است

روزهای سخت گروه بهمن در لیگ بسکتبال | از اسب افتاده‌های از اصل نیفتاده

  • کد خبر : 53202
  • 30 دی 1399 - 10:33
روزهای سخت گروه بهمن در لیگ بسکتبال | از اسب افتاده‌های از اصل نیفتاده
گروه بهمن مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بسکتبال فصل متفاوت را سپری می‌کند آنها تا این جای فصل چهار شکست در کارنامه داشته‌اند. چرا بهمن در اوج نماند؟

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ برتر بسکتبال بانوان امسال تحت تأثیر اتفاقات غیر منتظره قرار داشته و مهم‌ترین آنها ظهور قدرتی جدید به نام نارسینا و افول گروه بهمن است.

گروه بهمن در لیگ ۹۸ در حالی قهرمان شد که حتی در یک بازی هم شکست نخورد اما در لیگ ۹۹ و پیش از پایان مرحله گروهی در چهار بازی بازنده بوده و شباهتی به تیم مقتدر در فصل قبل ندارد.

این سؤال مطرح است که گروه بهمن چرا به این شرایط دچار شد و آیا این یک افت مقطعی برای بهمن است یا قرار است آغازگر تغییرات بنیادین در تیم قهرمان شود؟

دم دستی‌ترین پاسخ برای این سؤالات خداحافظی سعیده علی است. عده‌ای از اهالی بسکتبال معتقدند نقش سعید علی در بهمن به اندازه‌ای کلیدی بود که با خروج او، بهمن نتوانست سر پا بایستد و آسیب دید.

از سوی دیگر بهمن پس از خداحافظی سعید علی دچار اشتباهی استراتژیک شد و در جذب مهرهای برای جانشینی او جدیت لازم را به خرج نداد و یا حداقل، نتوانست این خلا را به نحو مطلوب پر کند.

اگر این تحلیل (نقش کلیدی سعیده علی در موفق بودن یا نبودن گروه بهمن) درست باشد گروه بهمن به واسطه وابستگی به یک بازیکن شایسته نکوهش است.

فراموش نکنیم که گروه بهمن همچنان تیمی پر ستاره است. در اختیار داشتن بازیکنانی چون دلارام وکیلی، ساغر آجیلی، کیمیا یزدیان تهرانی، آنا بهشتیان و سایرین برای هر تیمی آرزوست. بدین ترتیب بهمن عملاً در لیگ ۹۹ تضعیف شده اما به نظر می‌رسد تعادل فنی در بهمن با تغییرات در لیگ ۹۹ دچار ناهمگونی شد و گروه بهمن از این موضوع لطمه دید.

سایر تحلیل‌ها در مورد گروه بهمن به مسائل فنی و تاکتیکی روی نیمکت و دست رو شده برای رقبای باهوشی چون نارسینا و مهرام می‌رسد و گروه بهمن را تیمی وابسته نه متکی بر تاکتیک و ضد تاکتیک، بلکه به تکنیک‌ها یا توانایی‌های ذاتی بازیکنانش می‌کند.

آیا گروه بهمن باز می‌گردد؟ برای پاسخ به این سؤال باید منتظر آینده باشیم. آنها در هر صورت هنوز هم تیمی فوق العاده و ترسناک‌اند که تیمی برابر آنها از پیش برنده نیست.

گروه بهمن برای اعاده حیثیت به اندازه کافی تجربه و توان دارد. به نظر می‌رسد برانگیختگی روانی حلقه مفقوده تیمی است که همچنان شخصیت شکست ناپذیر بودن را دارد حتی بدون سعیده علی بزرگ.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=53202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.