19
ملی پوشان چه عملکردی در لیگ امسال داشته اند؟

بررسی آماری | نفر به نفر با ملی پوشان بسکتبال ایران

  • کد خبر : 70987
  • 04 آبان 1400 - 17:18
بررسی آماری | نفر به نفر با ملی پوشان بسکتبال ایران
تیم ملی بسکتبال بانوان در حالی عازم ترکیه و سپس اردن خواهد شد که لیست نفرات نهایی، واکنش های زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش دختران قهرمان؛ روز گذشته با اعلام شایسته متشرعی، سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان، لیست 12 بازیکن نهایی تیم ملی اعلام شد.

7 بازیکن از شیمیدر قم،  4بازیکن از اکسون و یک بازیکن از گروه بهمن شاکله تیم ملی را در اردن تشکیل می دهند. مژگان خدادادی، سارا اعتماد، ناهیده اسدی و پیش تر یاسمن محمدی بازیکنانی بودند از حضور آنها در ترکیب نهایی صرف نظر شد.

این فرایند سبب واکنش هایی شد که مهم ترین آن ها موضع گیری باشگاه پالایش نفت آبادان علیه سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان بود.

به این بهانه، به بررسی آماری 12 منتخب شایسته متشرعی در این فصل لیگ برتر بسکتبال خواهیم پرداخت.

معصومه اسماعیل زاده

معصومه اسماعیل زاده بازیکن پست سنتر شیمیدر قم، در چهار بازی فصل خود برای این تیم مجموعا 103 دقیقه و 8 ثانیه در میدان حضور داشته است.

46 امتیاز،42 ریباند، 13 پاس منجر به امتیاز، 3 ترن اور (توپ از دست رفته)، 15 توپ ربایی و 5 بلاک شات، حاصل تلاش اسماعیل زاده در چهار بازی این فصل شیمیدر در مصاف با تیم های امرتات،گروه بهمن، بانوان شهر گرگان و ای زی بسکتبال بوده است.

ملی پوش شیمیدر به طور میانگین در این چهار بازی، تقریبا 27 دقیقه به میدان رفته است. این آمار در پست سنتر و  پاور فوروالرد به دست آمده است. اسماعیل زاده یک بازیکن مهم و کلیدی برای تیم ملی است.

تینا عیساییان

تینا عیساییان دیگر ملی پوش شیمیدر ،در مجموع چهار بازی این فصل،83دقیقه و 39 ثانیه در میدان بوده است. آمار ثبت شده از او،58 امتیاز،31 ریباند، 12 پاس منجر به امتیاز، 7 ترن اوور و 8 توپ ربایی را نشان می دهد.

سنتر فصل گذشته مهرام در چهار بازی این فصل خود، میانگین 21 دقیقه و 34 ثانیه حضور در هر بازی و کسب 14.5 امتیاز را به ثبت رسانده است.

فائزه شهریاری

سومین ملی پوش شیمیدری لیست تیم ملی، فائزه شهریاری است که سال گذشته با شایسته متاشرعی در پالایش نفت آبادان در یک تیم بود و همچنان هم با اوست.

شهریاری با 91 دقیقه و 34 ثانیه حضور در 4 مسابقه این فصل است که در دو پست شوتینگ گارد و اسمال فوروارد 36 امتیاز در این 4 بازی کسب کرده است.

20 ریباند( میانگین 5 ریباند در هر بازی )، 9 پاس منجر به امتیاز (میانگین 2.25 پاس)، 9 ترن اوور (میانگین 2.25)  و 8 توپ ربایی(میانگین 2) عملکرد شهریاری در شیمیدر مدل متشرعی بوده است.

 شادی عبدالوند

شادی عبدالوند یکی از موثر ترین بازیکنان شیمیدر در این فصل 77 دقیقه و 45 ثانیه در این فصل به میدان رفته است. ستاره فصل گذشته لیگ برتر یکی از مهره های کلیدی تیم ملی است.

او در شیمیدر در 4 بازی ابتدای فصل  65 امتیاز ، 4 ریباند، 17 پاس منجر به گل ، 7 ترن اوور و 11 توپ ربایی ثبت کرده است. این، آمار قابل قبولی است که بازیکن پست یک شیمیدر به ثبت رسانده است.

کیمیا یزدیان طهرانی

کیمیا یزدیان طهرانی پس از جدایی از گروه بهمن، در شیمیدر در 3 بازی این فصل 37 دقیقه و 55 ثانیه به میدان رفته است. او در یک بازی به دلیل حضور موقتش در قطر غایب بود.

حاصل تلاش فوروارد جوان شیمیدر در سه بازی با شیمیدر 8 امتیاز، 11 ریباند، 5 پاس منجر به امتیاز، 3 ترن اوور، 4 توپ ربایی و یک بلاک شات بوده است.

آیدا گل محمدی

چهره بلند قامت و آینده دار تیم ملی نیز مانند کیمیا یزدیان طهرانی در سه بازی مجموعا 77 دقیقهبرای شیمیدر قم به میدان رفته است. او بازیکنی است که متشرعی گفته که در شیمیدر بیشتر از مهرام 99 به او بها خواهد داد.

25 امتیاز، 40 ریباند، 2 پاس منجر به امتیاز، 8 ترن اوور ، 8 توپ ربایی و 6 بلاک شات آماری است که گل محمدی در پست 5 از خود به نمایش گداشته است.

قد و قامت بلند بازیکن کردستانی شیمیدر به او کمک می کند زیر سبد در ریباندها بی رقیب باشد.

آناهیس خداوردیان

هفتمین شاگرد مشترک شایسته متشرعی در تیم ملی و شیمیدر، در 3 بازی از 4 بازی این فصل شیمیدر حضور داشته و 67 دقیقه و 37 ثانیه فرصت بازی پیدا کرده است.

28 امتیاز، 8 ریباند، 4 پاس منجر به امتیاز، 6 ترن اوور ، 10 توپ ربایی و 2 بلاک شات عملکرد ثبت شده از گارد راس این فصل شیمیدری ها است.

آناهیس خداوردیان چهره جدیدی در تیم ملی به شمار می رود. اوج گیری او از دوران نامی نو و بازی در کنار مژگان خدادادی و معصومه اسماعیل زاده آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

نگین رسولی

نگین رسولی یکی از چهار بازیکن اکسون در لیست تیم ملی است. اشتراک نظر درباره نگین این است که اغلب اهالی بسکتبال اعتقاد دارد او یک بازیکن تکنیکی با قابلیت تبدیل شدن به بهترین بازیکن ایران است.

در دو بازی این فصل اکسونی ها، فورواد فصل گذشته مهرام 65 دقیقه و 18 ثانیه در زمین حضور داشته و آمار 38 امتیاز، 11 ریباند، 7 پاس منجر به گل 6 ترن اوور و 6 توپ ربایی را ثبت کرده است.

شیدا شجاعی

او نیز همانند نگین رسولی از اکسون، در اردن برای ایران به میدان خواهد رفت. در دو بازی برای اکسون در لیگ برتر 58 دقیقه و 5 ثانیه به میدان رفته و 15 امتیاز، 15 ریباند، 8 پاس منجر به امتیاز، 5 ترنور، 2 توپ ربایی را در پست اسمال فوروارد به ثبت رسانده است.

فرزانه فروتن فرد

فرزانه فروتن فرد، دیگر ملی پوشی است که همزمان در اکسون و تیم ملی شاگرد آزاده زمان پور است. او فصل گذشته در پالایش نفت آبادان شاگرد متشرعی و در نتیجه برای کادر فنی تیم ملی، کاملا شناخته شده بود.

او در دو بازی این فصل تیمش برابر گاز و پالایش نفت آبادان، 62 دقیقه در زمین بوده، 19 امتیاز، 17 ریباند، 2 پاس منجر به امتیاز، 3 ترن اوور و 3 توپ ربایی نیز از خود در پست پاور فوروارد ثبت کرده است.

عسل پورحیدری

پورحیدری در 2 بازی برای اکسون بازی کرده است. 34 دقیقه و 5 ثانیه در زمین حضور داشته است و حاصل تلاش او در این تایم 8 امتیاز، 13 ریباند، 6 پاس منجر به گل ، 5 ترن اوور و یک توپ ربایی بوده است.  او در پست گارد این آمار را ثبت کرده است.

دلارام وکیلی

کاپیتان گروه بهمن، تنها بازیکنی است که از تیمی غیر از شیمیدر و اکسون توانسته است نظر شایسته متشرعی و کادر فنی تیم ملی را جلب کند تا بتواند برای تیم ملی بسکتبال در کاپ B آسیا به میدان برود.

دلارام وکیلی در هر 4 بازی این فصل گروه بهمن مقابل شیمیدر،ای زی بسکتبال، سپهرداد و شهرداری گرگان حضور داشته و  98 دقیقه و 58 ثانیه در زمین بوده است.

60 امتیاز، 29 توپ ربایی، 5 پاس منجر به امتیاز، 6 ترن اوور ، 3 توپ ربایی و 2 بلاک شات آمار دلارام وکیلی است. وکیلی در دو پست اسمال فوروارد و پاورفوروارد به این آمار دست پیدا کرده است.

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران پس از برگزاری 2 بازی تدارکاتی با تیم های باشگاهی ترکیه، عازم اردن خواهد شد. 12 ملی پوش منتخب شایسته متشرعی بسیار امیدوار هستند تا با کسب عنوان قهرمانی در کاپ B آسیا اردن بتوانند دست پر به کشور باز گردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.