14

نگاهی بر حضور تیم ملی بسکتبال 3 نفره در جام جهانی | برنز انفرادی شادی عبدالوند، تحفه هلند

  • کد خبر : 23355
  • 05 تیر 1398 - 10:36
نگاهی بر حضور تیم ملی بسکتبال 3 نفره در جام جهانی | برنز انفرادی شادی عبدالوند، تحفه هلند

ایران در دومین تجربه خود در جام جهانی بسکتبال ۳ نفره زنان با اسپانیا، مغولستان، رومانی و جمهوری چک همگروه شد و در ۴ بازی خود در این مسابقات در آمستردام با هدایت نیکا بیک لیک لی یک پیروزی و ۳ شکست در کارنامه خود درج کرد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ در فاصله چند هفته پس از حضور تیم ملی بسکتبال 3 نفره دختران ایران در کاپ آسیا که با ۲ شکست پیاپی برابر تایلند و ترکمنستان همراه بود ایران این بار در جام جهانی هلند شرکت کرد.

ترکیب ۴ نفره تیم ملی نسبت به مسابقات کاپ آسیا دستخوش تغییر شده بود. با آسیب دیدگی معصومه اسماعیل زاده بازیکن ارزشمند تیم ملی در کاپ آسیا که امتیاز آورترین بازیکن ایران در آن مسابقات بود شادی عبدالوند جایگزین او شد. کیمیا یزدیان طهرانی نیز به جای مژگان خدادادی به ترکیب تیم ملی برای اعزام به هلند پیوست.

ایران در دومین تجربه خود در جام جهانی بسکتبال 3 نفره زنان با اسپانیا، مغولستان، رومانی و جمهوری چک همگروه شد و در ۴ بازی خود در این مسابقات در آمستردام با هدایت نیکا بیک لیک لی یک پیروزی و ۳ شکست در کارنامه خود درج کرد.

تنها پیروزی ایران برابر تیم هم قاره‌ای خود مغولستان و در یک بازی نزدیک و نفس گیر به دست آمد جایی که ایران توانست با پیروزی یک امتیازی بر حریف به پیروزی ارزشمندی دست یابد اما نتایج ایران برابر سایر تیم‌ها جالب توجه نبود و دخترها نتوانستند شگفتی ساز شوند.

نگاهی به نتایج و عملکرد بازیکنان

ایران کار خود را با شکست ۸ بر ۲۲ برابر اسپانیا آغاز کرد. در این مسابقه، شادی عبدالوند ۴ امتیاز، کیمیا یزدیان طهرانی ۲ امتیاز و سعیده علی و دلارام وکیلی هر کدام یک امتیاز برای ایران کسب کردند.

مغولستان حریف دوم ایران بود که در نهایت دختران بسکتبالیست ایران ۱۹ بر ۱۸ پیروز شدند و تنها برد خود را در این مسابقات دشت کردند. دلارام وکیلی ۸ امتیاز، سعیده علی ۶ امتیاز و شادی عبدالوند ۵ امتیاز برای ایران به دست آوردند.

ایران در سومین مسابقه خود برابر رومانی به میدان رفت و ۲۱ بر ۷ مغلوب شد. شادی عبدالوند ۴ امتیاز، دلارام وکیلی ۲ امتیاز و سعیده علی یک امتیاز برای ایران کسب کردند.

چهارمین مسابقه تیم ملی نیز برابر جمهوری چک برگزار شد که با پیروزی ۲۲ بر ۸ جمهوری چک همراه بود. کیمیا یزدیان طهرانی و سعیده علی هر کدام ۳ امتیاز و دلارام وکیلی ۲ امتیاز برای ایران به دست آوردند.

بدین ترتیب دلارام وکیلی و شادی عبدالوند با کسب ۱۳ امتیاز به طور مشترک امتیاز آورترین بازیکنان ایران در این مسابقات بودند، سعیده علی برای ایران ۱۱ امتیاز کسب کرد و کیمیا یزدیان طهرانی نیز با ۵ پوئن به کار خود خاتمه داد.

موفقیت چشمگیر برای شادی عبدالوند

در حاشیه مسابقات جهانی بسکتبال 3 نفره ، ۳ رقابت انفرادی یا چلنج برگزار می‌شود که شامل مسابقه دانک ویژه مردان؛ مسابقه مهارت‌های انفرادی ویژه زنان و مسابقه شوت به سبد است و شادی عبدالوند از ایران توانست در مسابقه مهارت‌های انفرادی سوم شود.

او پس از نوریا مارتینز پرات اسپانیایی و لین استالیدزان از لاتویا در جایگاه سوم قرار گرفت و بالاتر از رقبای خود شامل گانزول داواسورن از مغولستان، لیلا هلیلوا از ترکمنستان و فلور کویت از هلند ایستاد.

کسب مدال برنز مهارت‌های فردی در ایران مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و عبدالوند را در کانون توجه قرار داد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=23355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.