19

بسکتبال جوانان دختر آسیا / ایران 65 هند 73 ؛ قهرمانانه بود اما کافی نبود

  • کد خبر : 13728
  • 06 آبان 1397 - 20:31
بسکتبال جوانان دختر آسیا / ایران 65 هند 73 ؛ قهرمانانه بود اما کافی نبود

تیم ملی بسکتبال جوانان دختر ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات سطح B جوانان قهرمانی آسیا در بنگلور هند برابر میزبان بازنده شد. شاگردان افسانه حسن نایبی در شرایطی تسلیم شدند که بی محابا جنگیدند و از اختلافی که در کوارتر نخست بازی ایجاد شد ضربه خوردند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ رقابت های بسکتبال جوانان دختر آسیا از امروز یکشنبه ۶ آبان آغاز شد و تیم ملی بسکتبال ایران در اولین مسابقه خود در سطح B این پیکارها به مصاف هند ، تیم میزبان تورنمنت رفت و نتیجه را واگذار کرد.

تیم ملی بسکتبال دختران ایران در مسابقه برابر هند ۶۵ بر ۷۳ نتیجه را واگذار کرد آن هم در شرایطی که در امتیاز ۶۴ فاصله دو تیم به ۲ امتیاز رسیده بود و هند ۶۴ بر ۶۲ از ایران پیش بود اما در ۱۰۰ ثانیه پایانی بازی ، هند از تمرکز بیشتری برخوردار بود و دختران ایران در شوت های خود بی دقت عمل کردند.

در ابتدای مسابقه تیم هند سوار بر بازی بود و در کوارتر نخست از ایران فاصله گرفت. موضوعی که شاید بتوان آن را به بی تجربگی دختران ایران و نبود میدان بین المللی برای کسب تجربه آن ها مرتبط دانست.

با این وجود ، بسکتبالیست های دختر ایران که پس از ۴۱ سال در مسابقات جوانان آسیا شرکت می کردند در کوارتر دوم فاصله را کم کردند و هند ۴۰ بر ۳۵ برنده نیمه نخست بود. در کوارتر سوم رقابت پایاپای پیش رفت و در کوارتر پایانی ، ضد حملات ایران به شدت هند را آزار می داد.

توپ ربایی و تغییر فاز سریع از دفاع به حمله و توانایی دریبلینگ بالا نزد دختران ایران سبب شد آن ها نمایشی قهرمانانه به ویژه در کوارتر چهارم داشته باشند و اگر تمرکز خود را در آخرین دقیقه بازی حفظ می کردند ممکن بود جای برنده و بازنده عوض شود.

فاطمه آقا زادگان با کسب ۲۲ امتیاز امتیاز آورترین بازیکن میدان بود. همچنین نگین رسولی پور با ۱۵ امتیاز ، ۱۴ ریباند ، ۲ پاس منجر به گل و ۴ توپ ربایی و ۲ بلاک ، یکی از ارزشمند ترین بازیکنان این مسابقه بود.

شاگردان افسانه حسن نایبی روز دوشنبه ۷ آبان از ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران دومین دیدار خود را برابر سنگاپور برگزار می کند و سپس آماده دیدار برابر گوام می شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.