13
هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان؛

گروه بهمن 53 نامی نو اصفهان 45 | شست و برد!

  • کد خبر : 51062
  • 29 آبان 1399 - 22:31
گروه بهمن 53 نامی نو اصفهان 45 | شست و برد!
در ادامه دور دوم از دیدارهای گروه اول لیگ برتر بسکتبال بانوان گروه بهمن با درخشش دلارام وکیلی و ساغر آجیلی پیروزی مهمی برابر تیم قدرتمند نامی نو اصفهان به دست آورد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ دیدارهای دور دوم از گروه نخست لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران امروز در سالن دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برگزار شد.

در سومین، آخرین و مهم‌ترین بازی روز پنج شنبه دو تیم مدعی گروه بهمن و نامی نو اصفهان برابر هم صف آرایی کردند که هر 2 تیم از مدعیان این فصل هستند.

گروه بهمن، مدافع عنوان قهرمانی پس از شکست برابر مهرام در آغاز لیگ، جایی برای اشتباه نداشت و در روز درخشان ساغر آجیلی و دلارام وکیلی توانست برابر یاران معصومه اسماعیل زاده 53 بر 45 پیروز شود و برد شیرین آنها، شکست برابر مهرام را شست و برد.

در این بازی گروه بهمن با هدایت فریناز طائرپور کار را با ترکیب دلارام وکیلی، کیمیا یزدیان طهرانی، آنا بهشتیان، گلشید امیدیان و ساغر آجیلی آغاز کرد. شکیبا کائید، سارا حسنینی، زهرا عدالت کار و وانه خیچومیان دیگر بازیکنان بهمن بودند که در جریان مسابقه به میدان رفتند.

ترکیب اولیه تیم نامی نو با هدایت آزاده زمان پور را ناهیده اسدی، مژگان خدادادی، فاطمه شهریاری، معصومه اسماعیل زاده و سارا اعتماد تشکیل دادند. زمان پور در جریان مسابقه، در دقایق زیادی از لوسینه آسادوریان و الهام رنجبر استفاده کرد و دقایق محدودی نیز به زهرا حاجی هاشمی، پرنیا اثنی عشری و نسرین فلاح بازی داد.

در این مسابقه نامی نو بازی را فوق‌العاده آغاز کرد و بهمن طبق عادت قدیمی خود یعنی شروعی سرد و بی حوصله، نمایش وحشتناکی داشت.

زمانی که نامی نو کوارتر اول را 20 بر 5 برد به سختی قابل باور بود که پیروزی را از دست بدهد اما بازگشت بهمن از کوارتر دوم آغاز شد. مثل وردی جادویی که بر بهمن خوانده شد، آنها در کوارتر دوم نابودگر بودند.

این، حداقل توصیف از تیمی است که در کوارتر دوم 18 بر 2 پیروز شده است. در کوارتر سوم، بازی نزدیک دنبال می‌شد و نامی نو با پیروزی 14 بر 12 در این کوارتر در مجموع با یک پوئن برتری وارد کوارتر پایانی شد.

در این کوارتر بود که بهمن تجربه خود را به نمایش گذاشت. نامی نو تا حدود 7 دقیقه به پایان 43 بر 40 پیش بود اما طوفان بهمن با پرتاب 3 امتیازی و تساوی بخش دلارام وکیلی آغاز شد. سپس کیمیا یزدیان طهرانی و آنا بهشتیان 3 امتیاز دیگر برای بهمن به دست آوردند.

در ادامه معصومه اسماعیل زاده با 2 امتیاز، اختلاف را به حداقل رساند اما شکیبا کائید با یک پرتاب 3 امتیازی بهمن را به هدف نزدیک‌تر کرد. 4 امتیاز بعدی سهم ساغر آجیلی بود و این امتیازات در فاصله 70 ثانیه پایانی بازی به دست آمد.

معصومه اسماعیل زاده کاپیتان خوشنام نامی نو با 13 امتیاز و 10 ریباند در این بازی دبل دبل کرد. او حدود 38 دقیقه در میدان بود و یک پاس منجر به گل، 3 توپ ربایی و 4 بلاک شات نیز در کارنامه‌اش ثبت کرد.

دیگر دبل دبل این بازی به آنا بهشتیان بازیکن پست سنتر بهمن تعلق داشت. بهشتیان با 12 امتیاز، 11 ریباند، یک پاس منجر به گل و یک توپ ربایی در حدود 30 دقیقه بازی برای تیم فریناز طائرپور، روز خود را برابر نامی نو خاتمه داد.

با این حال، چهره‌های ویژه بازی امروز ساغر آجیلی و دلارام وکیلی بودند. آجیلی که فصل را در اوج آمادگی آغاز کرده در این بازی 38 دقیقه برای بهمن بازی کرد، 13 امتیاز و 6 ریباند ثبت کرد و با 5 پاس منجر به گل و 7 توپ ربایی نمایشی فوق‌العاده داشت. در مورد دلارام وکیلی، عجیب نبود که او را بار دیگر مثبت و مؤثر دیدیم. 15 امتیاز ثبت کرد، 8 ریباند داشت و 3 بار اقدام به توپ ربایی کرد.

این پیروزی برای بهمن حیاتی بود و آن‌ها را به مسیر موفقیت باز گرداند. در سوی مقابل، شکست برابر بهمن برای نامی نو، وضعیت این تیم را در شرایط مبهمی قرار می‌دهد. آنها کار سختی برابر بهمن و مهرام بر سر تعیین وضعیت آینده این گروه در پیش دارند.

این بازی به قضاوت تیم داوری تالین طهماسیان، لیلا علیمرادی و سمانه دهقانی برگزار شد و فدراسیون بسکتبال با توجه به حساسیت این بازی، ترکیبی از بهترین داوران خود را در این مسابقه، مورد استفاده قرار داد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=51062
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.