7
گرگان لیگ برتر بسکتبال زنان را جذاب می‌کند

در انتظار رونمایی از شهرداری گرگان و شورانگیزها

  • کد خبر : 85574
  • 24 شهریور 1401 - 20:07
در انتظار رونمایی از شهرداری گرگان و شورانگیزها
فصل جدید لیگ برتر بسکتبال زنان در راه است و شهرداری گرگان یکی از تیم‌های جذاب این دوره خواهد بود. آن‌ها ستاره‌های سابق خود را به گرگان باز گردانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “ دختران قهرمان” فصل جدید لیگ برتر بسکتبال زنان در راه است اما توام با تلخی انحلال شیمیدر و اکسون، این شهرداری گرگان است که احیا شده است.

شهرداری گرگان حالا خاطرات تیمی پرشور و جذاب را زنده می‌کند. این احیای باارزش زمانی شکل گرفت که بازگشت شادی عبدالوند و تینا عیساییان به گرگان شکل رسمی به خود گرفت.

شادی عبدالوند و تینا، همچنان کارآمد 

عبدالوند و عیساییان در سال ۹۹ و در لیگی که فینالی ناتمام داشت، در گرگان حضور داشتند و فصلی دلنشین را با نیکا و تماشاگران پرشور گرگانی سپری کردند.

دوری آن‌ها از گرگان دو سال طول کشید. در این مدت هر دو با هم به مهرام رفتند و در آن تیم هم زیر نظر نیکا بیک لیکلی کار کردند و نایب قهرمانی سرنوشت مشترک این سه تن بود.

فصل گذشته نیز هم شادی و هم تینا به شیمیدر پیوستند و با هم، جام قهرمانی را بالا بردند. هم تیمی‌های سال‌های اخیر، حالا باز هم به طور مشترک، چمدان‌هایشان را به سوی استان گلستان بسته‌اند.

کیمیا یزدیان، صید شاه‌مهره جدید

افزون بر این دو ستاره (شادی و تینا) که بودنشان برای هر تیمی غنیمت است، گرگان یک ستاره در حال پیشرفت دیگر هم در چنته دارد: کیمیا یزدیان طهرانی.

کیمیا پس از ترک گروه بهمن، به شیمیدر رفت و با این تیم قهرمان شد و با انحلال شیمیدر، طبیعی بود که به گروه بهمن باز نگردد. او از اتمسفر بهمن فاصله گرفته بود.

در این شرایط، بهترین گزینه ممکن برای او، کار کردن با نیکا بیک لیکلی بود به خصوص این که شهرداری گرگان با جذب عبدالوند و عیساییان، جاه‌طلبی خود را به نمایش گذاشته است.

نگاهی بر اعتماد به نفس رو به تکامل او از یکسو و نمایش فنی‌اش از سوی دیگر طی دو فصل اخیر نشان می‌دهد حضور او تا چه اندازه در پروژه موفقیت هر تیمی، اثربخش است.

آیا شهرداری گرگان مدعی قهرمانی است؟

نیکا بیک لیکلی سرمربی محبوب گرگانی‌ها می‌گوید تیمش می‌خواهد برای قهرمانی بجنگد اما این به معنای قول قهرمانی و رؤیا پردازی‌های کودکانه نیست.

او حالا می‌تواند نفسی به راحتی بکشد به ویژه این که در فصل گذشته گاهی بابت این که ستاره‌ای که کار را برای تیمش در بیاورد، کلافه به نظر می‌رسید.

نیکا تاکید می‌کند که ۷۰ درصد تیمش را گرگانی‌ها تشکیل می‌دهند و این، ماهیت بومی گرایی در شهرداری گرگان را تحقق می‌بخشد البته همیشه مهم این است که چه کسانی، بیشتر بازی می‌کنند.

شهرداری گرگان از سه بازیکن زیر ۱۸ سال به نام سارینا حسینی، ساجده تاشی و حورا چراغعلی استفاده خواهد کرد. این سه بازیکن از تیم‌های پایه شهرداری گرگان به تیم اصلی ملحق شده‌اند.

با جذب عبدالوند، عیساییان و یزدیان شهرداری گرگان تیمی کاملاً متفاوت با گذشته خواهد بود اما قضاوت در مورد این که آیا گرگان می‌تواند برای قهرمانی بجنگد در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

نباید فراموش کرد که شهرداری گرگان، همچنان تیمی وفادار بر ایده‌های بومی‌گرایی و ساختار سازی برای آینده است. این دیدگاه، افق آینده را در موقعیتی برتر نسبت به موفقیت‌های کوتاه مدت قرار می‌دهد.

بسکتبال زنان ایران و لبنان تینا عیساییان

نیکا بیک لیکلی در این باره می‌گوید: ما قادر نیستیم قولی بابت هر نتیجه‌ای از جمله قهرمانی بدهیم. واقع‌بینانه این است که ابتدا برای رسیدن به پلی آف تلاش کنیم و منتظر آینده بمانیم. نباید خودمان را در هدفی که تحقق آن مبهم است محصور کنیم. باید تیمی باشیم که از بسکتبال و از بودن در کنار دوستدارانش لذت می‌برد.

خاطرات زیبای گرگان و هواداران

هواداران بسکتبال در گرگان، یگانه و غیر قابل قیاس‌اند. در بسکتبال زنان، شهرداری گرگان تنها تیمی است که می‌تواند از مزیت بازی در خانه با حضور تماشاگرانی پرشور بهره ببرد.

آخرین باری که یک مسابقه رسمی با حضور پرشور دختران هوادار در گرگان برگزار شد اولین فینال لیگ ۹۹ بود که گرگان در خانه برابر گروه بهمن تسلیم شد.

حالا این فرصت به دست آمده که جو پرشور سالن میزبان تیم شهرداری گرگان، زنده شود و حال و هوای بسکتبال ایران را طراوت بخشد.

گرگان، جایی است که همه آن را دوست دارند. جایی که بسکتبال، معنایی فراتر از یک رشته ورزشی دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=85574
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.